|
کدخبر: 293949

چمران: چرا سازمان ملل سکوت می کند؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اقدام اخیر رژیم‌صهیونیستی در ترور چند تن از فرماندهان محور مقاومت را محکوم کرد.

جامعه چمران: چرا سازمان ملل سکوت می کند؟

مهدی چمران در یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای ششم در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور در واکنش به اقدام جنایتکارانه روز گذشته رژیم صهیونیستی در ترور چند تن از فرماندهان جبهه مقاومت گفت: با توجه به اینکه هنوز اخبار درستی از عمق این رخداد در رسانه ها منتشر نشده اما شنیده ها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در اقدامی خصمانه ۱۰ یا ۱۲ تن از فرماندهان جبهه مقاومت در غزه را با ابزار ترور به شهادت رسانده است. 

وی ضمن ابراز تسلیت به محور مقاومت از بروز این اتفاق، افزود: این چنین جنایت ها اتفاق جدیدی نیست و صهیونیست های پلید چنین جنایاتی را ادامه می دهند و ریشه کن شدن این رفتار خصمانه زمانی اتفاق می افتد که فلسطینیان و در رأس آن جامعه مسلمان جهان بتوانند حق خود را از این رژیم جعلی بستانند. 

چمران تاکید کرد: به کسانی که دل در گروی غرب دارند هشدار می دهیم که این چنین اتفاقات، معطوف و محدود به یک کشور و فرد نیست؛ بلکه این یک ظلم جهانی است علاوه بر مسئله دین و مکتب این مقوله یک مسئله انسانی است که اخیرا این رژیم در اقدامی مدرسه ای را با خاک یکسان کرد و دانش آموزان برای کسب علم در چادر مشغول به تحصیل شدند. 

وی با ابراز تأسف و انتقاد جدی از عدم واکنش سازمان ملل به چنین اقدامات جنایتکارانه تأکید کرد: سازمان مللی که برای مسائل پیش پا افتاده دل می سوزاند و دم از حمایت های مختلف می زند چطور چشم‌ خود بر روی این اتفاقات را می بندد و سکوت اختیار می کند از این رو انتظار داریم ملت های مسلمان در مقابل این‌ چنین تحرکات ظالمانه اعتراض کرده و اقدامات درستی را انجام دهند. 

وی اظهار کرد: امیدواریم هرچه زودتر شاهد پبروزی ملت مسلمان فلسطین و سقوط رژیم جعلی صهیونیست باشیم و این پیروزی را با اقامه نماز جمعه در قدس جشن بگیریم. 

 رییس شورای شهر تهران با یادآوری دو رویداد مهم در عرصه ورزشی بانوان کشور گفت: نخست نایب قهرمانی هاکی روی یخ بانوان بود که برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کردند و با نتایج بسیار خوبی توانستند بعنوان نمایندگان ایران پرچم کشور را به اهتزاز درآورند و کام‌مردم ایران را شیرین کنند. 

وی افزود: من شنیده بودم که این بانوان با هزینه شخصی به این مسابقات راهی شدند و تیمی نبودند که از سوی وزارت ورزش و جوانان در این تورنمت پشتیبانی شده و طبق شنیده ها خود همین اعضا تشکیل تیم داده و با هزینه شخصی در چنین صحنه بین المللی حاضر شدند و موفقیت خوبی را کسب کردند و این بسیار ارزشمند است بویژه اینکه این افراد جزو جامعه بانوان کشور بودند. 

چمران ادامه داد: در جایی که گفت و شنودهای بسیاری در خصوص بانوان کشورمان شکل می گیرد ما می بینیم که چگونه این بانوان در مسیر درست گام برداشته و در مسائل و صحنه های درست می درخشند. 

وی در ادامه به کسب مقام نایب قهرمانی تیم فوتسال بانوان ناشنوای کشورمان هم از اشاره کرد و ضمن تبریک به جامعه بانوان و ورزشکاران کشور گفت: امیدواریم‌که بانوان کشورمان در تمام صحنه های بین المللی ضمن حفظ ارزشهای اسلامی بتوانند بازهم در جایگاه های مرتفع تر در سطح جهان موفق باشند. 

وی با مرور رویدادهای مهم تاریخی به روز بزرگداشت محدث بزرگ شیخ کلینی اشاره کرد و افزود: کتاب کافی این عالم بزرگ‌اسلامی یکی از چهار کتاب اصلی اهل تشبع است که برای دیگر ادیان قابل استناد است و مطالبی که در این کتاب آمده است دارای پشتوانه قوی است از این رو ضمن گرامیداشت نام و یاد این شخصیت بزرگوار امید آن داریم که دانشمندان خودمان را بخوبی بشناسیم و از سیره آنها بهره مند شویم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر