|
کدخبر: 288961

هشدار سازمان هواشناسی برای این استان ها

سازمان هواشناسی امروز برای ۱۰ استان هشدار بارندگی و برای ۵ استان هشدار وزش باد شدید صادر کرده است.

امروز برای کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز و ارتفاعات استان های قزوین و زنجان، به علت پیش بینی رگبار و رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید موقت، و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک، هشدار هواشناسی صادر شده است.

بر اساس این هشدار در این مناطق احتمال لغزندگی جاده ها، اختلال در ترددهای جاده ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها و در نواحی کوهستانی کولاک برف و بهمن پیش بینی می شود.

به هموطنان توصیه می شود از سفرهای برون شهری، توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

همچنین امروز برای زنجان، کردستان، مرکزی و جنوب آذربایجان های شرقی و غربی به علت وزش باد شدید و وقوع تندبادهای لحظه ای هشدار نارنجی صادر شده است.

بر اساس این هشدار در این مناطق احتمال خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل، سقوط اشیاء (بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و ...) از ارتفاع و آسیب به صنعت کشاورزی پیش بینی می شود.

به هموطنان توصیه می شود از حضور در فضای باز، عبور و پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال خودداری کرده، فعالیت های عمرانی را متوقف کنند و از استحکام سازه های موقت اطمینان حاصل نمایند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها