|
کدخبر: 287593

خواب غفلت تاکسیرانی / رانندگان هرچقدر بخواهند کرایه می گیرند

مدت زمان زیادی می شود که قیمت کرایه خطوط تاکسیرانی، به صورت ۲ نرخی شده و رانندگان تاکسی اکثرا کرایه بیشتر را دریافت می‌کنند.

جامعه خواب غفلت تاکسیرانی / رانندگان هرچقدر بخواهند کرایه می گیرند

قیمت کرایه تاکسی‌های شهری، در زمان اوج همه‌گیری ویروس کرونا، تغییرات بسیاری کرد. ابتدا، قیمتی مشخص برای سوار کردن ۳ مسافر، برای آنها درنظر گرفته شد. یعنی تاکسی‌ها موظف بودند که برای سوار کردن ۳مسافر مبلغی تعیین شده را دریافت کنند.

با گذشت زمان و کم تر شدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا، تاکسی‌ها تعداد ۴ مسافر را سوار می‌کنند و همان کرایه سابق را دریافت می‌کنند. برای مثال اگر موظف باشند برای یک مسیر از ۳ مسافر و از هرکدام مبلغ ۱۲هزار تومان را دریافت کنند، با سوار کردن ۴مسافر هم مبلغ ۱۲هزار تومان می‌گیرند.

این امر نشان می‌دهد که خود رانندگان تاکسی، مبلغ را تعیین کرده و آن را به دلخواه بالا و پایین می‌کنند. نکته قابل توجه این است، زمانی که به آنها اعتراضی کرده می‌شود، درجواب می‌گویند که قیمت‌ها بالا رفته و صرف نمی‌کند که بخواهند کرایه تعیین شده را دریافت کنند.

با این وجود، رانندگان تاکسی، با هر سفر مبلغ ۸هزار تومان خارج از عرف، از ۴مسافر دریافت می‌کنند. اتحادیه تاکسیرانی هم خود را به خواب غفلت زده و هیچ نظارتی بر خطوط تاکسیرانی ندارد. اینطور که پیش می‌رود، به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور، کسی نمی‌تواند جلوی رانندگان تاکسی ایستادگی کند.

این نکته لازم به ذکر است که، گویا اتحادیه تاکسیرانی، هیچ رسیدگی به رانندگان خطوط نمی‌کند و مشکلات آنها را نادیده می‌گیرد. بسیاری از رانندگان، گلایه دارند و می‌گویند که در اتحادیه تاکسیرانی، گوش هیچ کسی بدهکار مشکلات ما نیست.

اما همچنان شاهد آن هستیم که رانندگان خطوط تاکسیرانی در ایستگاه صادقیه، از همین رویه استفاده کرده و کرایه خارج از عرف دریافت می‌کنند. تعداد ۴مسافر سوار کرده و کرایه‌ای که باید برای سوار کردن ۳مسافر دریافت کنند را می‌گیرند.

جدا از تاکسی هایی که ظرفیت ۴مسافر را دارند، ون تاکسی‌ها نیز از همین رویه پیروی کرده و به جای سوار کردن ۷مسافر، ۱۰ مسافر را سوار می‌کنند و مبلغ ۷ مسافر را دریافت می‌کنند. به عنوان مثال اگر با سوار کردن ۷مسافر، از هرکدام مبلغ ۱۰هزار تومان باید دریافت کنند، با سوار کردن ۱۰مسافر از هرکدام مبلغ ۱۰هزار تومان می‌گیرند.

این امر درصورتی است که نرخ اتحادیه تاکسیرانی، به صورت برچسب بر روی شیشه جلوی خودرو درج شده است اما رانندگان از این نرخ مصوب پیروی نمی‌کنند.

از اتحادیه تاکسیرانی و همچنین شورای شهر تهران می‌خواهیم تا این قضیه را پیگیری کنند. چراکه هیچ مسافری حریف این رانندگان تاکسی نمی‌شود.

  • امارلو ارسالی در

    سلام این موردی که اشاره فرمودید مربوط به سازمانهای مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و سازمانهای حمل و نقل مسافر در شهرهای کش ور می باشد که سهوا به عنوان اتحادیه تاکس یرانی ذکر شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها