|
کدخبر: 285727

هشدار به مالکان ساختمان های ناایمن

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت:، به مالکان ساختمان های ناایمن و بحرانی اولتیماتوم داده شد که هرچه زودتر نسبت به ایمن سازی اقدام کنند.

جامعه هشدار به مالکان ساختمان های ناایمن

مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه با مالکان ساختمان‌های ناایمن با حضور حسن زاده معاون دادستان تهران و رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، تاکید کرد: این جلسه با حضور شهرداران مناطق و مالکان ۶۲ ساختمان ناایمن، برگزار و اخطار لازم به مالکان ارائه شد.

وی تاکید کرد: با ارائه این ۶۲ اخطار می‌توان گفت به تمامی ۱۱۹ ساختمان ناایمن و بحرانی شهر تهران اخطار جدی در حضور معاون محترم دادستان ارائه شده است.

بابایی با بیان اینکه جامعه و شهروندان دیگر توان تکرار حوادثی مشابه پلاسکو، سینا اطهر و متروپل را ندارند، تاکید کرد: در این جلسه اخطار جدی به مالکان صادر و مقرر شد نسبت به ارائه نقشه ایمن سازی و انعقاد قرارداد ایمن‌سازی، تا پایان سال اقدام کنند.

بابایی با بیان اینکه این جلسه با حضور شهرداران ۱۷ منطقه شهر تهران برگزار شده است، تاکید کرد: جلسه کمیته ایمنی به صورت هفتگی، هر هفته در یک منطقه تهران برگزار می‌شود و شهرداران ملزم به تهیه لیست ساختمان‌های ناایمن و انجام اقدامات عملی در خصوص الزام مالکان به ایمن سازی هستند.

وی ادامه داد: انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن شهر تهران در دستور کار است اما ساختمان‌هایی که نسبت به ایمن سازی اقدام عملی را آغاز کنند، اسامی آنها در لیست اعلام نمی‌شود.

بابایی با تاکید بر کاهش تعداد ساختمان‌های ناایمن و بحرانی از ۱۲۹ ساختمان به ۱۱۹ ساختمان، یادآور شد: ایمن سازی جدی گرفته شده و مصمم هستیم تا پایان این دوره در آمار ساختمان‌های ناایمن و بحرانی شهر تهران کاهش محسوس را داشته باشیم.

بابایی ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن و بحرانی دولتی را از اولویت‌های این کمیته عنوان و اظهار کرد: بخشی از ساختمان‌های ناایمن در مالکیت دولت و شهرداری است که در اولویت ایمن سازی هستند و ساختمان‌های شخصی در اولین بعدی قرار دارند.

منبع: مهر

ارسال نظر