|
کدخبر: 285493

حقوق راهور‌های مترو چقدر است؟

قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت حقوق ۴۰میلیون تومانی به راهورهای مترو صحت دارد یا خیر، توضیحاتی داد.

 قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران  در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت حقوق ۴۰ میلیون تومانی به راهورهای مترو صحت دارد یا خیر،  توضیحاتی داد.

قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران در ارتباط با موضوعات مختلف از جمله ایمنی قطارهای مترو تامین قطعات یدکی و همچنین پرداخت حقوق به راهورهای مترو توضیح داد.

مجید رستمی؛ قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران از پایانه صادقیه (محل اورهال و تعمیر واگن های مترو)، اظهار کرد: مترو ویژگی‌های زیادی دارد و از آن جمله می‌توان به پاک بودن حوزه حمل و نقل و سریع بودن آن اشاره کرد. البته با توجه به این موارد شاهد ازدحام جمعیت نیز در مترو هستیم.

وی با اشاره به اهمیت اورهال و تعمیر دوره‌ای واگن‌های مترو  گفت: با توجه به مصافتی که قطارهای مترو طی می‌کنند بعد از یک بازه زمانی نیازمند اورهال و تعمیر دارند که این کار در پایانه‌های در نظر گرفته شده توسط شرکت مترو صورت می‌پذیرد.

قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران ادامه داد: برخی از تعمیرات به صورت سبک، سنگین و در نهایت به صورت اورهال برای هر واگن مترو و با توجه به شرایط انجام می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه در تهران شاهد سه نسل از قطارهای مترو در خطوط هستیم، گفت: برخی از این واگن‌ها مربوط به تکنولوژی دهه هشت هستند و در ادامه به توجه به به‌روز شدن تکنولوژی‌ها قطارهای به‌روز وارد ناوگان مترو شده‌اند.

وی با تاکید بر این مسئله که هیچ قطاری بدون تاییدیه ایمنی وارد خط نمی‌شود، گفت: قطاری که به لحاظ ایمنی مجوز لازم را نداشته باشد به هیچ عنوان در خطوط مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و این اطمینان را به همه شهروندان و مسافران مترو می‌دهیم که هیچ قطاری بدون تایید ایمنی وارد خط نخواهد شد.

قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه در برخی مواقع در خطوط مترو شاهد اتفاقات پیش‌بینی نشده هستیم، گفت: این مسائل و اتفاقات جدا از مسئله ایمنی قطارهاست و برخی به دلیل خطاهای انسانی و برخی خرابی ها به جهت ازدحام مسافر صورت می‌پذیرد و در ادامه این واگن‌ها و قطارها به پایانه‌های تعمیرگاهی مترو منتقل می‌شوند.

رستمی با اشاره به رویکرد این دوره از مدیریت شرکت مترو جهت اورهال و تعمیر قطارهای مترو، تصریح کرد: متاسفانه در سالیان گذشته در تامین قطعات یدکی که بایستی براساس استانداردها انجام می‌شود غفلت صورت گرفت و دچار اختلالاتی بودیم و متاسفانه قطارهای مترو براساس زمان بندی مشخص اورهال نشدند اما با زحمات همکاران ما مجددا این قطارها اورهال و به خطوط بازگشته اند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۶۷ رام قطار درون شهری روزانه ۱۳۵ تا ۱۴۰ رام قطار وارد خطوط مترو می‌شوند، گفت: روزانه نزدیک به دو میلیون سفر در خطوط مختلف مترو انجام می‌شود و ان‌شاءالله با تامین واگن ها می‌توانیم این میزان را افزایش بدهیم.

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه امسال هیچ حادثه‌ای را در خطوط مترو مشابه آنچه که در محدوده چیتگر اتفاق افتاد را نداشته‌ایم، گفت: حادثه در مترو چیتگر مربوط به نیروی انسانی است و خوشبختانه در سال جاری هیچ حادثه‌ای در ارتباط با این مسائل نداشته‌ایم.

رستمی همچنین در ارتباط با تامین چرخ های مورد نیاز واگن های مترو نیز تصریح کرد: چنانچه چرخ های قطارها بیش از حد در نظر گرفته شده مورد استفاده قرار بگیرند به صورت اتوماتیک قفل شده و اجازه استفاده داده نمی‌شود ضمن اینکه در این دوره از مدیریت شهری نیز و با توجه به تاکید شهردار تهران اقدامات لازم در جهت تامین قطعات مورد نیاز به ویژه چرخ ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهر تهران چند پایانه تعمیر و اورهال قطارهای مترو فعالیت می‌کنند، گفت: دو پایانه اصلی کار اورهال را انجام می‌دهند که از آن جمله می‌توان به پایانه صادقیه و فتح آباد جنوبی اشاره کرد همچنین پایانه سردشت و کلاهدوز نیز تعمیرات دوره ای واگن های مترو را انجام می‌دهند.

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به پیگیری های شرکت مترو جهت ورود واگن های جدید به ناوگان مترو، تصریح کرد: براساس توافقی که شهرداری تهران با وزارت کشور انجام داده است قرار است ۶۳۰ واگن وارد شرکت مترو شوند که پیش‌بینی می‌‌شود این اتفاق نیز حدود ۲ سال آینده محقق شود و بدین ترتیب ما باید بتوانیم با اورهال و تعمیر دوره ای واگن های مترو توقفی را در خدمت رسانی نداشته باشیم.

رستمی همچنین در ارتباط با پرداخت حقوق به راهورهای مترو، گفت: ساعت کاری این نیروها بین ۹ تا ۱۲ ساعت است و با توجه به اضافه کاری و مزایا حقوق آنها در ماه حدود ۲۵ میلیون تومان می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت حقوق ۴۰ میلیون تومانی به راهورهای مترو صحت دارد یا خیر، تاکید کرد: این مسئله نیز برمی‌گردد به نیروهای باسابقه و در آستانه بازنشستگی مترو به طوری که این افراد نسل اول راهورهای مترو هستند که در ماه نیز بین ۲۸ تا ۲۹ روز فعالیت می‌کنند و حقوق آنها بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر