|
کدخبر: 284322 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و بیستمین جلسه شورای شهر تهران؛

تمرکز آمریکا بر روابط ایران و روسیه / بودجه‌های این سازمان صفر است

مهدی چمران با اشاره به سخنان سخنگوی دولت آمریکا مبنی بر خارج شدن برجام گفت: آمریکا روی ارتباطات ایران با روسیه و مسائل داخلی تمرکز کرده است؛ امریکا به اتفاقات ایران که ریشه‌های داخلی و خارجی داشت، دل بسته بود.

جامعه تمرکز آمریکا بر روابط ایران و روسیه / بودجه‌های این سازمان صفر است

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز در یکصد و بیستمین جلسه شورای شهر تهران، پیرامون مباحث موجود در شهر و رویدادها سیاسی اخیر صحبت هایی را ارائه کردند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه امروز گفت: هفته گذشته یک تیم در سازمان مدیریت بحران واقع در شهرداری تشکیل و تصمیم بر این شد که ایمنی ساختمان‌ها و در ابتدا ساختمان‌های بلندمرتبه را از لحاظ پایداری بررسی کند.

چمران با اشاره به تحلیل برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران اظهار کرد: این طرح قرار بود در جلسه صبح امروز مطرح شود، اما آماده نشد و یکشنبه هفته آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله محور بودن برنامه توسعه، آلودگی هوا، حمل‌ونقل، بافت فرسوده، مسائل فرهنگی و اجتماعی، مسائل مدیریت و هوشمندسازی با برنامه‌ریزی، تخصیص بودجه و اعلام تاریخ مشخص بررسی شد و قرار بر این شده که از برنامه‌های ایده آل بپرهیزیم و برنامه‌های عملیاتی را در دستور کار قرار دهیم، چرا که عملیاتی شدن این برنامه برای ما مهم است.

چمران-شورا

وی ادامه داد: در بخش حمل‌ونقل باید دید از سوی وزارت کشور به صورت واقع بینانه چه تعداد اتوبوس و واگن اضافه خواهد کرد و ما چه تعداد تاکسی و ون می‌توانیم اضافه کنیم.

چمران با بیان اینکه آتش نشانی ساختمان‌های ناایمن را بررسی کرده است، گفت: این سازمان به بنا و مقاوم بودن ساختمان کاری ندارد و نظر خود را بیان می‌کند که ساختمانی ایمن و یا ناایمن است، اما در این مورد که کدام ساختمان‌ها از لحاظ پایداری ناایمن هستند، در سازمان مدیریت بحران هفته گذشته تیمی تشکیل شد که ساختمان‌های بلندمرتبه را از لحاظ پایداری بررسی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: آتش نشانی صلاحیت دارد اعلام کند که کدام ساختمان از لحاظ آتش نشانی ایمن هست یا خیر؛ علاوه بر این از لحاظ ایمنی نیز باید بررسی شود و یا از لحاظ زیست محیطی نیز می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد.

مهدی چمران همچنین ضمن گرامیداشت سالروز درگذشت امیرکبیر اظهار کرد: دولتمردان دشمن ستیزی، صداقت و صراحت را باید از امیرکبیر بیاموزند.

چمران افزود: آنها گفته‌اند تمام دنیا به اندازه یک تکه از روی شلوار جین ما نیز نیستند و با چنین سخنانی بعید نیست که این باور را داشته باشند و برای ما مسئله کسانی هستند که چنین افرادی را باور کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: فشارهایی که از داخل و خارج بر کشور وارد و برای تعطیلی دانشگاه‌ها به عنوان محلی برای تولیدات علمی، تلاش کردند که موفق نخواهند شد؛ ما در این زمینه به جهاد تبیین نیاز داریم تا بتوانیم برنامه‌های آنها را خنثی کنیم.

افزایش ظرفیت به ناوگان حمل‌ونقل ریلی

سید محمد آقامیری در حاشیه یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انجام تست گرم بخش میانی خط ۶ مترو، اظهار کرد: اولویت مدیریت شهری ششم تکمیل پروژه‌های ناقص به ویژه بخش حمل‌ونقل بوده است. بحث حمل‌ونقل ریلی بسیار دارای اهمیت است و روزانه تعداد بالایی از مسافران را جابه‌جا می‌کند.

محمد-آقامیری

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: با بهره‌برداری از بخش میانی خط ۶، ظرفیت چند صد هزار نفری به ظرفیت مسافربری ناوگان حمل‌ونقل ریلی پایتخت اضافه می‌شود که جای تقدیر دارد.

 آقامیری با اشاره به اینکه حدفاصل دانشگاه تربیت مدرس و میدان امام حسین که ۷ ایستگاه دارد به صورت کلی تعطیل بوده است، گفت: ۶ ایستگاه در این خط فعال و ۳ رام قطار در آن حبس شده بود اما در این دوره، دانشگاه تربیت مدرس به ایستگاه میدان امام حسین متصل می‌شود که با تکمیل شدن پست برق در منطقه کیانشهر این ظرفیت ایجاد شد که مسیر راه‌اندازی و چهار ایستگاه کارگر، بوستان لاله، تقاطعی میدان ولیعصر و تقاطعی هفت تیر تا پایان امسال آماده شود.

وی افزود: خوشبختانه مراحل کار انجام شده و در ۲ ماه باقی مانده تا پایان سال این بخش به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت چند صد هزار نفر را به ظرفیت مسافربری ناوگان حمل‌ونقل ریلی پایتخت اضافه می‌کند که جای تقدیر دارد.

مراکز فرسوده نیاز به تغییرات اساسی دارند

نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری یکصد و بیستمین جلسه این شورا طی تذکری گفت: بررسی‌های ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از مناطق، فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ، کتابخانه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نشان می‌دهد که بابت اجرای برنامه‌ها بودجه به مناطق و سایر مراکز سازمان اختصاص نیافته است و مراکز سازمان اصطلاحاً با بودجه صفر باید برنامه‌هایشان را اجرا کنند.

وی ادامه داد: بازدیدهای میدانی ما از مراکز سازمان فرهنگی و هنری نشان می‌دهد که بیشتر مراکز سازمان فرسوده و نیاز مبرم و اساسی به تعمیر و تجهیز دارند.

نرگس-معدنی-پور

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: کتابخانه‌ها از نظر تجهیزات کتابخانه‌ای و منابع در شرایط بسیار بدی قرار گرفته اند، همچنین از بابت درآمدهایی که از مراکز حاصل شده و به خزانه سازمان واریز می‌شود درصد بسیار کمی به مناطق و مراکز بابت تعمیر و تجهیز و نگهداشت مجموعه‌ها و همچنین اجرای برنامه‌ها بر می‌گردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با گلایه از جایگزینی مدیران جدید و بدون سابقه با مدیران با سابقه و قدیمی سازمان فرهنگی و هنری گفت: متاسفانه شاهد هستیم در پی این تغییرات جای جدیدی برای مدیران قبلی پیش‌بینی نشده که این روند برخلاف رویه حاکم بر این سازمان بوده که همیشه برای نیروهای خود شان و منزلت قائل می‌شد و پیش از هرگونه تغییر جای جدید به افراد پیشنهاد می‌کردند.

معدنی پور ادامه داد: نباید به بنیه تخصصی و کارشناسی پرسنل سازمان فرهنگی و هنری بی‌توجه باشیم، از شهردار درخواست می‌شود نسبت به موارد مذکور دستور لازم را صادر کرده و ارائه گزارش را داشته باشند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها