|
کدخبر: 283383 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و هجدهمین جلسه شورای شهر تهران

شورای شهر برای تهیه اتوبوس به آب و آتش می زند/ منتظر تاکسی های خارجی باشیم؟

چمران گفت: شورا و شهرداری به آب و آتش می زنند که بتوانند اتوبوس و واگن برای مترو تهیه کنند و برنامه‌های دیگری را اجرا کنند که به کاهش آلودگی هوا منجر شود.

جامعه شورای شهر برای تهیه اتوبوس به آب و آتش می زند/ منتظر تاکسی های خارجی باشیم؟

مهدی چمران در حاشیه یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری و شورا در خصوص آلودگی هوا بیش از وظیفه خود عمل کردند و در همین راستا برای تامین اتوبوس و واگن مترو خود را به آب و آتش خواهند زد.

وی با بیان اینکه از مسئولان می خواهیم کمی جدی تر در زمینه آلودگی هوا برخورد کنند، گفت:  واقعا در خصوص آلودگی هوا چه شده که شاهد چنین وضعیتی هستیم؟  آلودگی هوا مربوط به کل کشور است و علاوه بر اصفهان و تبریز و اراک که آلودگی در آنها دائمی بود، حالا قم و قزوین نیز اضافه شده است.

چمران گفت: یکی از برنامه های اثر گذار ساخت پل ها و رمپ و لوپ ها است که رفت و آمدها را کاهش و روزانه چند صد کیلومتر از سفرها را کمتر می کند. شورا و شهرداری به آب و آتش می زنند که بتوانند اتوبوس و واگن برای مترو تهیه کنند و برنامه‌های دیگری را اجرا کنند که به کاهش آلودگی هوا منجر شود.

وی با اشاره به ساخت ۱۰۵ واگن از سوی شرکت واگن سازی یادآور شد: تا زمانی که بخواهند بسازند و وارد کنند زمان می برد و گمان نمی کنم تا دو سال آینده وارد چرخه شود، اما وزیر کشور بر این موضوع تاکید داشتند. مپنا باید بخشی از آن را بسازد، واگن سازی پارس طرح را سوار کند و شرکت های دانش بنیان نیز بخش دیگر کار را انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ورود تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفت: ما ورود تاکسی ساخت خارج را نیز پیشنهاد دادیم. وقتی اتومبیل خارجی وارد می شود تاکسی خارجی را نیز می توانیم وارد کنیم تا در کنار تاکسی های داخلی از آن استفاده شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها