|
کدخبر: 283080

پلمپ واحدهای ناایمن اولویت نیست

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران هدف از فعالیت مستمر کمیته ایمنی شورا را ایمن سازی ساختمان های شهر دانست و گفت: در دوره کنونی مدیریت شهری، این ردیف در بودجه امسال اضافه شده و معاونت های برنامه ریزی باید به این موضوع و جذب این اعتبار توجه کنند.

جامعه پلمپ واحدهای ناایمن اولویت نیست

مهدی بابایی در سی و هفتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران که به منظور بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن «شهر ایمن» در منطقه ۱۹ شهرداری تهران برگزار شد، روز ایمنی و کاهش بلایای طبیعی را گرامی داشت و افزود: این روز پیرو حادثه زلزله بم نام‌گذاری شد و حوادث باید مسیر پیشرفت در حوزه پیشگیری و ایمنی را ایجاد کند تا شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

وی با اشاره به موضوعات ایمن سازی در منطقه ۱۹ شهرداری تهران گفت: با تلاش شهرداری منطقه به نقطه ثبات در کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه ۱۹ رسیده ایم و شایسته است در حوزه ایمنی نیز پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته‌ باشیم.

بابایی هدف از فعالیت مستمر کمیته ایمنی را ایمن سازی عنوان کرد و افزود: در شرایط اقتصادی کنونی پلمب واحدهای ناایمن اولویت نیست و در بین این ساختمان های ناایمن نیز اولویت با ساختمان های شهرداری است.

به گفته رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، در گذشته ردیف اعتباری برای ایمن سازی ساختمان‌ های شهرداری وجود نداشت اما در دوره کنونی مدیریت شهری، این ردیف در بودجه امسال اضافه شده و معاونت های برنامه ریزی باید به این موضوع و جذب این اعتبار توجه کنند.

وی همچنین بر الزام آموزش اچ اس ای برای شهرداران نواحی تأکید کرد و افزود: دانش HSE باید از جمله آیتم های انتخاب شهرداران نواحی باشد تا در آینده نزدیک با کاهش حوادث درنواحی و محلات شهر تهران مواجهه باشیم.

وی تاکید کرد که واحد HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست است) مناطق نیز باید زیر نظر شهردار منطقه فعالیت کند تا رسالت واقعی خود را انجام دهد.

بابایی با اشاره به طرح پلاک ایمن نیز گفت: این طرح با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی به نحو بهتری اجرا خواهد شد.

وی، کاهش زمان رسیدن به حادثه، کاهش تلفات انسانی در حوادث و کاهش حوادث را از موارد مهم و مورد توجه در برنامه توسعه شهرداری تهران برشمرد و تأکید کرد: رسیدن به این اهداف با همکاری ویژه شهرداری های مناطق و سازمان‌ آتش نشانی محقق می شود.

بابایی همچنین با اشاره به موضوع فرونشست در برخی مناطق از جمله منطقه ۱۸ و ۱۹، بر ضرورت احداث تصفیه خانه های محلی و جایگزینی آب‌های سطحی و بازچرخانی آب بر استفاده از آب‌های زیرزمینی تأکید کرد.

همچنین در این جلسه از خانواده های شهدای آتش نشان؛ رحیمی، کوهی و حاجی پور با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها