|
کدخبر: 282889

نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش باران در برخی مناطق کشور و تداوم شرایط برفی در مناطق سردسیر و وزش باد شدید، نفوذ سامانه بارشی جدید از جنوب کشور و بارش باران در ۱۰ استان خبر داد.

جامعه نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور

صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز دوشنبه (۵ دی) در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و برخی مناطق خراسان رضوی بارش باران و در ارتفاعات البرز و مناطق سردسیر بارش برف ادامه خواهد داشت و دریای خزر مواج است. در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان نیز افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: برای فردا سه شنبه (۶ دی) نیز بارش‌ها در گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه می‌یابد و علاوه بر این با نفوذ تدریجی سامانه بارشی از جنوب کشور در خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، اصفهان، غرب استان‌های یزد و کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. در این روز در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و دریا متلاطم است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، چهارشنبه (۷ دی) نیز بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و در سایر مناطق ذکر شده بارش ادامه خواهد داشت. در این روز علاوه بر خلیج فارس در دریای عمان نیز رگبارو رعد و برق رخ می‌دهد و دریای عمان نیز متلاطم است و به‌تدریج در اوایل شب سامانه بارشی از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه (۸ دی) نیز در برخی مناطق کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده رخ می‌دهد. همچنین با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر بارش و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می‌شود. همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

ضیاییان گفت:برای جمعه (۹ دی) هم در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز غربی بارش برف و باران و در گیلان و مازندران بارش باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی روزهای پنجشنبه و جمعه غرب دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۶ دی ) قسمتی ابری و همراه با غبار صبحگاهی و به‌تدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد ملایم با  احتمال بارش پراکنده در شب با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ و روز چهارشنبه ( ۷ دی‌ )نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۵ و ۶ دی) نیز بندرعباس با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۷- درجه سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر