|
کدخبر: 282567

تاکید بر واردات خودروها با استاندارد یورو۶

در حالی وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) دوشنبه هفته گذشته (۲۱ آذر ماه) از واردات قریب‌الوقوع اولین محموله خودروهای وارداتی خبر داد تا فرآیندهای مربوط به ترخیص آن‌ها انجام شود که هفته وعده داده شده به پایان رسید اما هنوز خبری از واردات خودروها نیست.

واردات خودروهای خارجی به کشور تصمیمی است که گرچه در ابتدای امسال اتخاذ شد، اما تاکنون هیچ خودرو سواری جدیدی وارد کشور نشده تا بحث درباره نوع، مدل و کشور سازنده این خودروها همچنان داغ بماند، خودروهایی که کیفیت و استاندارد سوخت مصرفی‌شان مورد انتقاد پلیس راهنمایی و رانندگی نیز واقع شده است. 

اوایل سال ۱۳۹۷ بود که واردات خودرو به کشور به دلایل مختلف از جمله کمبود ارز در کشور ممنوع شد، ممنوعیتی تا پایان سال گذشته نیز ادامه داشت، اما در ابتدای امسال اعلام شد که مجلس شورای اسلامی با واردات چند ده هزار دستگاه خودروی سواری به کشور در سال ۱۴۰۱ موافقت کرده است. موضوعی که در همان ایام نیز با موافقت پلیس راهنمایی و رانندگی مواجه شد و سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی نیز درباره آن گفته بود واردات خودروی با کیفیت می‌تواند در کاهش آمار تصادفات، مصدومان و جانباختگان موثر باشد. از طرف دیگر نیز واردات خودروی خارجی با توجه به قوانین کشورما باعث از رده خارج شدن خوروهای فرسوده هم می‌شود که همین موضوع هم باز در کاهش تصادفات و شمار مصدومان و موارد فوتی ناشی از تصادفات موثر است. این موضوع همچنین می‌تواند بازار رقابتی را نیز در میان خودروسازان داخلی ایجاد کرده و منجر به افزایش کیفیت این خودروها شود که قطعا نتیجه آن افزایش کیفیت تولیدملی و ایمنی این خودروها خواهد شد.»

 

 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها