|
کدخبر: 281695

ابهام‌زدایی از طرح اجاره واگن برای متروی تهران

واگن‌های اجاره‌ای و اتوبوس‌‌های دست دوم راه حل مشکل ترافیک تهران‌ نیستند.

جامعه ابهام‌زدایی از طرح اجاره واگن برای متروی تهران

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در مورد طرح موضوع واگن‌های اجاره‌ای برای متروی پایتخت گفت: این موضوع برای اولین بار مطرح شده و شهرداری تهران در این زمینه مشورتی با شورای شهر نداشته و به همین دلیل، نمی‌دانیم این تصمیم به چه منظور اتخاذ شده و آیا در صورت اجرا، مقرون به صرفه است یا خیر؟

سید جعفر تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه اصولاً طرح موضوع واگن اجاره‌ای، موضوعی مبهم است که احتمالاً بر اساس یک سری فرضیات و به عنوان نظریه‌ای ابتدایی مطرح شده است، افزود: بدیهی است تا این موضوع به صورت دقیق بررسی نشود و ابهامات آن رفع نشده باشد، اجرا نخواهد داشت.

وی با اعلام اینکه همان‌طور که در موضوع ناوگان اتوبوسرانی نباید به سمت اتوبوس‌های دست دوم برویم، در موضوع تاوگان ریلی نیز نباید به سوی واگن‌های اجاره‌ای برویم، گفت: به جای انجام چنین اقداماتی که به هیچ عنوان راه حل مشکل ترافیک تهران نیستند، باید راهکارهای مصوب شورا، دولت و شهرداری، اجرا شده و مورد توجه قرار گیرند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با تأکید بر اینکه اگر پول برای اجاره واگن داریم، احتمالاً برای خرید واگن نیز پول داریم، خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز، خرید واگن در کمترین زمان، ممکن خواهد بود و در غیر این صورت، خرید واگن تا ۱۰ سال دیگر نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

منبع: شهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها