|
کدخبر: 281503

بیشترین فوتی ها در این استان!

بر پایه آمار ثبت احوال کشور نرخ ولادت در ۶ ماهه نخست سال جاری ۵۳۷ هزارو ۱۲۷ مورد ثبت شده است، همچنین تعداد فوتی‌های ثبت شده در همین مدت ۲۰۸ هزار و ۱۷۷ مورد بوده است.

از مجموع ولادت‌های ثبت شده در شش ماهه نخست سال جاری در کشور به ترتیب استان‌های تهران با ۶۸ هزار و ۹۱۹ نفر، خراسان رضوی با ۵۱ هزار و ۵۷۱ نفر و سیستان و بلوچستان با ۴۳ هزار و ۹۷۹ نفر در رتبه‌های اول تا سوم بیشترین تعداد ولادت در ۶ ماهه نخست سال جاری در بین استانها را داشتند.

استان‌های سمنان با ۳۴۹۲ نفر، ایلام با ۳۷۰۵ نفر و کهگیلویه و بویراحمد با ۵۰۱۳ تولد نیز به ترتیب در کل ولادت‌های شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ رتبه کمترین ولادت در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در شش ماهه نخست سال جاری ۲۰۸ هزار و ۱۷۷ فوتی به ثبت رسیده است که بر پایه مرگ و میرهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور، از مجموع فوت‌های ثبت شده طی این مدت، استان‌های تهران با ۳۱ هزار و ۵۰۸ فوت، خراسان رضوی با ۱۶ هزارو ۶۲۰ فوت و استان اصفهان با ۱۳ هزار و ۴۶۳ فوت به ترتیب بالاترین میزان فوت در کشور را داشتند.

در همین مدت در سه استان ایلام با ۱۳۳۰ فوت، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۵۲۸ فوت و استان سمنان با ۱۸۴۷ فوت به ترتیب کمترین میزان فوتی در کشور به ثبت رسیده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر