|
کدخبر: 281165

نفر آباد محله الگو خواهد شد

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران از تبدیل نفرآباد به محله الگو خبر داد و گفت: در حال حاضر پروژه‌ها در این محله آغاز شده و چند پارکینگ در حال خاک‌برداری است.

مهدی هدایت در خصوص ایجاد محلات الگو در شهر تهران گفت: یک از سیاست‌هایی که شهرداری تهران آن را مورد پیگیری قرار داده، موضوع محله‌محوری است. تلاش ما بر این است که در تهران محلات الگو ایجاد کنیم که قابلیت تکثیر داشته باشد و رویکرد ما این است که خدمات، فعالیت و سکونت باهم دیده شود.

ایجاد اولین محله الگوی پایتخت در منطقه ۱۹

هدایت با بیان اینکه اولین محله الگو، ۱۲ هکتار و در منطقه ۱۹ است، اظهار کرد: در حال حاضر مصوبات لازم اخذ شده و واحدها با رویکرد جدید اعم از اشرافیت، بالکن، حیاط، نورگیری و الگوهای ایرانی-اسلامی ساخته خواهد شد و در این پروژه‌ها خدمات هفت‌گانه تأمین می‌شود تا محله شکل گیرد.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران اظهار کرد: در این حوزه از اساتید حوزه شهرسازی نیز استفاده می‌شود و در همین راستا، اخیراً در خانه لرزاده نشست صمیمی با معماران مطرح شهر تهران داشتیم و طرح الگوی محله را رونمایی کردیم که البته آن‌ها نیز برخی ایرادات داشتند و حتی در خصوص یکی از محلات نیز مسابقه خواهیم گذاشت تا همه مردم تهران نظر خود را ارائه دهند.

نفرآباد محله الگو خواهد شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود و در خصوص محله نفرآباد گفت: مشکل محله نفرآباد پس از سال‌ها بالاخره حل شد و در حال حاضر پروژه‌ها در این محله آغاز شده و چند پارکینگ در حال خاک‌برداری است و بر همین اساس این محله، به یکی از محلات الگو تبدیل شود.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه ما نیز ۳۳ پروژه مسکونی را در نفرآباد با معماری ایرانی-اسلامی آغاز کرده‌ایم که بافت محله را عوض خواهد کرد، گفت: با ارزش افزوده‌ای که در محله نفرآباد با ارائه یک طبقه تشویقی انجام می‌گیرد، کلی اتفاق خوب در این محله رقم خواهد خورد و مطمئناً در یکی دو سال آتی چهره نفرآباد به‌طور کلی عوض خواهد شد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها