|
کدخبر: 279334

تهرانی ها خون اهدا کنند

مدیرکل انتقال خون استان تهران ضمن اشاره به کاهش مراجعات مردم به مراکز اهدای خون در پی شیوع آنفلوانزا و سرمای هوا، از پایتخت نشینان خواست که به یاری بیماران نیازمند به خون بشتابند.

سید منتظر شُبّر، با تاکید بر نیاز روزانه بیماران به خون و فرآورده‌های خونی، گفت: حضور و مشارکت مستمر مردم به ویژه جوانان می‌تواند ما را در حفظ ذخایر مناسب و مطلوب برای تأمین خون مورد نیاز بیماران، کمک کند و با توجه به مؤلفه‌های اصلی در زندگی ایرانیان که همیشه نمایشگر مهربانی، نوعدوستی و خیرخواهی بوده است، انتظار داریم در مسئله اهدای خون نیز شاهد همراهی و همدلی مستمر کسانی باشیم که نجات جان یک هموطن را تکلیف انسانی و اخلاقی خود می‌دانند.

وی افزود: بیش از ۱۶۰ بیمارستان و ۲۸ هزار تخت بیمارستانی در سطح پایتخت وجود دارد که نشان دهنده مصرف بالای خون و فرآورده‌های خونی توسط بیماران است.

شُبّر با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون ایران نیز به عنوان تنها متولی و تأمین کننده خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز این مراکز است، اظهار کرد: بیمارانی همچون تالاسمی‌ها، سرطانی‌ها، دیالیزی‌ها و هموفیلی‌ها به صورت مستمر نیازمند دریافت فرآورده‌های خونی هستند و به همین دلیل مشارکت مستمر اهداکنندگان خون برای انجام این کار ارزشمند، ضروری است.

مدیر کل انتقال خون استان تهران اضافه کرد: از مردم عزیز به ویژه جوانان و بانوان می‌خواهیم که با هدف نجات جان بیماران که یک تکلیف اخلاقی و انسانی است، به مراکز ۱۴ گانه اهدای خون در سطح پایتخت مراجعه کنند تا مثل همیشه زندگی بخش بیماران باشیم، ساعت و محل استقرار مراکز ثابت اهدای خون بر روی وبگاه به نشانی www.tehran.ibto.ir بارگزاری شده و داوطلبان اهدای خون برای جلوگیری از اتلاف وقت می‌توانند پیش از حضور، با مراجعه به نشانی www.nobatdehi.ibto.ir از سامانه نوبت دهی اینترنتی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: تیم‌های سیار اهدای خون نیز با هدف تسریع و تسهیل در رفت و آمد مردم به محلات و مناطق مختلف می‌رود که یکی از برنامه‌های ما، افزایش تیم‌های سیار اهدای خون برای خدمت رسانی بیشتر به داوطلبان اهدای خون است.

منبع: تابناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها