|
کدخبر: 279064

این استان ها برفی می‌شوند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در سایر نقاط کشور، بارش برف و تگرگ در ارتفاعات و همچنین تداوم کاهش کیفیت و آلودگی هوا در تهران و البرز طی دو روز آینده خبر داد.

جامعه این استان ها برفی می‌شوند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در سایر نقاط کشور،بارش برف و تگرگ در ارتفاعات و همچنین تداوم کاهش کیفیت و آلودگی هوا در تهران و البرز طی دو روز آینده خبر داد.

صادق ضیاییان  درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سه‌شنبه (۲۴ آبان) در گیلان و شرق اردبیل بارش باران رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: چهارشنبه(۲۵ آبان) سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و در غرب و جنوب غرب برخی نقاط مرکز و شمال غرب و به‌تدریج دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران گاهی رعد و برق،وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، پنجشنبه (۲۶ آبان) این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده برای نیمه‌ شمالی فارس، استان بوشهر، ارتفاعات البرز و به صورت پراکنده برای شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش چهارشنبه در لرستان و شمال چهارمحال وبختیاری و پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان و جنوب لرستان انتظار می‌رود.

وی افزود: جمعه(۲۷ آبان) نیز برای استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، شمال کرمان و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در نواحی مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: شنبه(۲۸ آبان) با خروج سامانه بارشی از کشور جوی نسبتا پایدار در غالب نقاط کشورحاکم خواهد بود و طی دو روز آینده تداوم آلودگی و کاهش نسبی کیفیت هوا برای استان‌های البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود. امروز شرق خلیج فارس و امروز و فردادریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۵ آبان) قسمتی ابری در صبح غبار محلی و به‌تدیج افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ و روز پنجشنبه (۲۶ آبان) نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار ورعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ آبان) بندرعباس با دمای ۳۱ و ۳۲ درجه سانتیگراد گرمترین و  همدان با دمای ۵- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها