|
کدخبر: 278521

مدیریت ترافیک در این شهر کار سخت و دشوار است

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه تهران با این وسعت و با این حجم جمعیت ثابت و شناور و وسایل نقلیه در واقع دیگر یک کلانشهر نیست بلکه یک ابرشهر محسوب می‌شود، گفت: در این شهر مدیریت کنترل ترافیک یک کار بسیار پیچیده و سخت است.

سرهنگ  مصطفی زینی‌وند با اشاره به مدیریت کنترل ترافیک کلانشهر تهران گفت: تهران با این وسعت و با این حجم جمعیت ثابت و شناور و وسایل نقلیه در واقع دیگر یک کلانشهر  نیست بلکه یک ابرشهر محسوب می‌شود. در این شهر مدیریت کنترل ترافیک یک کار  بسیار  پیچیده و سخت است و پلیس راهور تهران بزرگ با در اختیار داشتن مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک تمام معابر را رصد و به‌صورت لحظه‌ای  ترددها را مدیریت و کنترل می‌کند.

زینی‌وند ادامه داد: در جاهایی که عدم تناسب بین حجم و ظرفیت در شبکه معابر دیده‌شود و عرضه و تقاضا همخوانی نداشته‌باشد، همکاران من درمحل مستقر  می‌شوند و یک تناسبی را ایجاد می‌کنند.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اقدامات پلیس برای از بین بردن گره‌های ترافیکی گفت: تیم‌های مستقر در این معابر در واقع اولویت‌دهی به جریان عبور از  یک سمت را در این مقاطع انجام می‌دهند تا از  ایجاد یک گره ترافیکی جلوگیری کنند و مسیری  که باید جریان ترافیک آن زودتر  عبور کند را در اولویت قرار می‌دهند تا در  مقاطع قبل‌تر از آن پس‌زدگی ترافیک باعث اختلال در شبکه معابر نشود.

زینی‌وند در ادامه با اشاره به کیفی‌سازی شبکه معابر  گفت: امروز روز  کیفیت است و یکی از  مباحثی که در حوزه مهندسی ترافیک مطرح است بحث کیفی سازی  شبکه معابر  است. یکی از محل‌هایی که مردم از حجم بار و گره ترافیکی آن گله‌مند بودند، محدوده بزرگراه شهید تندگویان ورودی به بزرگراه شهید یارجانی بود که در  ادامه وارد بزرگراه شهید نواب می‌شد.  علت اصلی ترافیک در این محدوده مربوط به عدم تناسب بین عرضه و تقاضای بزرگراه نواب است که در  زمان ساخت آن رخ داد. این موضوع مرتبط با به حجم و تعداد خودروها در آن مقطع زمانی بوده است.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهارکرد: علی رغم رشد جمعیت و افزایش سرانه مالیکت خودرو، بزرگراه شهید نواب صفوی همان عرض و حجم را دارد و باید جوابگوی  این حجم از  خودروها باشد. بزرگراه شهید تندگویان نیز یکی از معابر ورودی شهر تهران است و یکی از  ورودی‌هایی است که مسافران شهرهای جنوبی کشور از این مسیر استفاده می‌کنند تا وارد شهر تهران شوند. همچنین پایانه مسافربری جنوب را نیز  داریم و حجم خودروها الان به ناچار  وارد میدان بهمن شده و پس از دور زدن وارد بزرگراه یارجانی می‌شوند.

زینی‌وند افزود: با توجه به اینکه این محدوده جوابگوی حجم فعلی خودروها نیست، درمقطع بزرگراه شهید تندگویان به مقطع بزرگراه شهید یارجانی یک پروژه اصلاح هندسی درحال اجراست. در این مقطع سازمان فنی عمرانی شهرداری تهران پروژه را شروع کرده و درحال انجام است. محدودیت و پس‌زدگی بار ترافیکی در  این مقطع در راستای  اجرای این پروژه است.

وی با اشاره به سابقه این مقطع به عنوان یک گلوگاه ترافیکی گفت: با توجه به اینکه این مقطع به عنوان یکی از گلوگاه‌های ترافیکی شناخته می‌شد، از سال‌های  قبل طرح اصلاح هندسی برای این پروژه درنظر  گرفته شد. این طرح در  سال ۹۰ و ۹۴ بازنگری و در سال ۹۹ ابلاغ شد. در سال ۱۴۰۰ استارت پروژه زده شده و اکنون کارهای عمرانی آن درحال انجام است. با اجرای  این پروژه ما گره ترافیکی این محدوده را به طور  کامل رفع خواهیم کرد و گره ترافیکی که در میدان بهمن بزرگراه یارجانی  و تندگویان بود کاملا از بین خواهد رفت و بدون آنکه در جهت حرکت خودروها و جریان ترافیکی اختلالی  ایجاد شود رانندگان می‌توانند به مسیر  خود ادامه دهند، در واقع در مسیر خود بزرگراه شهید تندگویان با اجرای یک مسیر زیرگذر، جریان ترافیکی به صورت زیرگذر از این مقطع عبور می‌کند و در واقع با این اقدام مشکل ترافیکی در محدوده تندگویان و یارجانی  کاملا برطرف می‌شود و شاهد بار ترافیکی نخواهیم بود.

وی افزود: اگر ما مسیرهای استانداری را بسازیم و زیرساخت‌ها درست باشد مشکل گره ترافیکی حل خواهد شد و پلیس مجبور به ایجاد محدودیت در برخی مقاطع نخواهد بود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها