|
کدخبر: 278052

بارش باران در این نقاط کشور+ جزئیات

پیش‌بینی‌های آب و هواشناسی نشان می‌دهد در اغلب نقاط کشور شاهد بارش پراکنده خواهیم بود و روز سه شنبه در ارتفاعات البرز احتمال بارش برف وجود دارد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز سامانه بارش در شرق کشور فعال می باشد و به تدریج در اواخر وقت از مرز های شرقی خارج می شود.

بر این اساس امروز در جنوب استان های بوشهر و فارس، در برخی مناطق هرمزگان و سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.

همچنین در شرق سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می رود. شنبه با گذر  موج تراز میامی جو از شمال شرق کشور در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان و ارتفاعات شرقی البرز همچنین در ارتفاعات استان های هرمزگان، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد و بارش پراکنده رخ می دهد. یکشنبه در نوار شرقی کشور بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد و به تدریج با شمالی شدن جریان باد روی دریای خزر بارش همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل گیلان، مازندران شروع و دریای خزر مواج می شود.

دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده و وزش باد رخ می دهد. همچنین بارش در سواحل شمالی تشدید شده و با گذر متناوب امواج تراز میانی از نوار شمالی کشور در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و در ارتفاعات برف انتظار می رود. سه شنبه در شمال غرب، گیلان، دامنه های زاگرس در غرب و دامنه های جنوبی البرز در قزوین و البرز ابرنکانی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیشبینی می شود. قابل ذکر است طی شنبه و یکشنبه شرق خلیج فارس مواج می باشد.

 

ارسال نظر