|
کدخبر: 277740 امیرمحمد درویش

گفت‌و‌گو گسترش نیوز با معاون فرهنگی سازمان بهشت زهرا(س)

اردویی میان سنگ قبرها/ این مکان برای دانش آموزان مناسب نیست

مهدی قربانعلی در ارتباط با برگزاری اردو برای دانش آموزان در بهشت زهرا(س) گفت: این اردو برای فهم بیشتر نوجوانان و جوانان به فرهنگ جهاد و شهادت است و جامعه هدف برای ما نوجوانان دهه ۸۰ هستند.

جامعه اردویی میان سنگ قبرها/ این مکان برای دانش آموزان مناسب نیست

دانش آموزان قشر فعال و همیشه در جست و جو علم هستند و برگزاری اردوهای علمی می‌تواند در راستای علم آموزی صحیح برایشان بسیار کاربردی باشد. بازدید از موزه‌های علمی و همچنین کاخ هایی که در شهر وجود دارد می‌تواند بسیار اثر بخش باشد اما به تازگی خبری مبنی بر برگزاری اردوی راهیان بهشت در رسانه‌ها منتشر شد که این اردو با همکاری سازمان بهشت زهرا، شهرداری و آموزش پرورش قرار برگزار شود. نظرهای متفاوتی پیرامون این اردو وجود دارد و عده‌ای معتقدند برگزاری اردو در بهشت زهرا برای دانش‌آموزان مناسب نیست و در نهایت بار علمی اردو مذکور برای دانش آموزان چیست؟ در این خصوص مهدی قربانعلی، معاون فرهنگی سازمان بهشت زهرا اعلام کرده است که برگزاری اردو برای دانش آموزان کاملال به صورت داوطلبانه صورت خواهد گرفت اما چندان توجیه خاصی برای دانش‌آموزان ندارد. چرا برای برگزاری اردو، مکان هایی که دارای بار علمی هستند انتخاب نمی‌شود؟

 

اردو-بهشت زهرا

در همین راستا گفتگویی داشتیم با معاون فرهنگی سازمان بهشت زهرا(س) داشتیم و از او چرایی برگزاری چنین اردویی را پرس و جو کردیم.

نیاز فهم نوجوانان به فرهنگ جهاد و شهادت

مهدی قربانعلی، معاون فرهنگی سازمان بهشت زهرا، در گفت‌وگو با گسترش نیوز مبنی بر برگزاری اردوی دانش آموزان در بهشت زهرا اظهار کرد: جامعه هدف ما برای برگزاری این اردو مقطع متوسطه است. باتوجه به نیاز فهم جوانان دوره جدید مخصوصا دهه ۸۰ تدبیر بر این شد که فرهنگ جهاد و شهادت برای دانش آموزان آموزش داده شود.

وی ادامه داد: باتوجه به هویتی که در سازمان بهشت زهرا وجود دارد و همچنین قطعه شهدا، تصمیم بر این شد که برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با شهدا، این اردو در مزار شهدا برگزار شود. همچنین اردویی هم در مرقد امام خمینی (ره) خواهیم داشت که یکی از هویت‌های اصیل و بسیار ارزشمند است.

 

مهدی-قربانعلی

معاون فرهنگی سازمان بهشت زهرا عنوان کرد: بر اساس یک بررسی کلی گلزار شهدا برای ما مرجعیت خاص دارد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، تصمیم بر این شد که اردوها در قالب هفتگی انجام شود. به این صورت که یک هفته مدارس دخترانه و یک هفته مدارس پسرانه در این اردو حضور خواهند داشت.

قربانعلی گفت: یک تفاهم با سازمان آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری این اردوها ( بهشت زهرا گردی) امضا کردیم که طبق این تفاهم ۳ منطقه اعلام آمادگی کردند که در این اردوها شرکت کنند. در ۳روز هفته در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه، این مناطق موظف هستند تا افرادی که به صورت داوطلبانه قصد شرکت در این اردو را دارند به مجموعه بهشت زهرا بیاورند.

اجبار برای این اردو وجود ندارد

وی ادامه داد: هیچ اجباری برای شرکت در این اردوها وجود ندارد و دانش آموزان به صورت داوطلبانه در این مراسم شرکت خواهند کرد. مدارس حضور دانش آموزان در اردوی راهیان بهشت را اختیاری اعلام می‌کنند.

قربانعلی در ادامه افزود: بعد از ورود دانش آموزان به بهشت زهرا برای آنها برنامه‌های متفاوتی را خواهیم داشت که مهم‌ترین آنها بحث روایت گری و زیارت قبور شهدا است. دانش آموزان با حضور در این مقبره‌ها و روایت گری‌هایی از دوران جنگ و دفاع مقدس، با بحث رشادت‌ها و شهادت و همچنین از خودگذشتگی آشنا خواهند شد.

وی عنوان کرد: این اردوها از ساعت ۹صبح و با زیارت از قبور شهدا آغاز می‌شود. دانش آموزان در طول این مراسم با اسامی شهدا و تعداد کسانی که برای کشور جان خود را از دست داده‌اند آشنا می‌شوند. این مراسم تا ساعت ۱۱ صبح ادامه خواهد داشت و برنامه‌های دیگری هم برای دانش آموزان تدارک دیده شده است که در طول این ۲ ساعت برایشان خسته‌کننده نباشد.

معاون فرهنگی سازمان بهشت زهرا خاطرنشان کرد: شهدا برای ما یک هویت ملی محسوب می‌شوند. چطور در یک کشور خارجی زمانی که یک نفر در جنگ و دفاع از کشور کشته می‌شود، برایشان مکان یاد بود می‌گذراند؟ این مشکلی ندارد؟ حتی دانش آموزان هم برای ادای احترام به کشته شدگان مراسم یاد دبود برگزار و به آنها احترام می‌گذارند.

قربانعلی گفت: بهشت زهرا یکی از گلزارهای شهدایی است که در یک جا ۳۰هزار شهید درکنار هم آرمیده‌اند. این گلزار بزرگترین گلزار جهان، اسلام و همچنین منطقه محسوب می‌شود. باتوجه به داشته هایی که داریم، در هیچ جایی ما نمی‌توانیم این دستاورد را به کسانی که دنبال هویت هستند نشان دهیم. به همین دلیل انتخاب گلزار شهدا مکان مناسبی برای کسانی است که به دنبال هویت می‌گردند و مقطع تحصیلی متوسطه به بالا یکی از مهم‌ترین جامعه هدف خواهد بود.

واکنش مردم به اردوی راهیان بهشت    

مردم نسبت به اردوی راهیان بهشت واکنش‌های متفاوتی داشتند و بر خلاف مسئولین این واکنش‌ها مثب نبود. در پایان گزارش همراه باشید تا نگاهی به واکنش‌های مردم در فضای مجازی داشته باشیم.

جامعه نیاز به شادی داره. در کنار این اردوها شادی هم به بچه ها تزریق کنید.

اجباری نیست. فقط نمره انضباط ندارند.              

این اردوها را برای مسئولین کشور برگزار کنید اگر دزدی ها کم شدواختلاس و رانت و باند بازی و پولشویی از کشور حذف شدو بچه ها در یک محیط سالم و بانشاط زندگی کردند حرمت شهدا هم حفظ خواهد شد و راهشان مستدام خواهد بود ..فعلا با این مملکت داری شما خود فرزندان شهدا هم شاکی هستند.

 

  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها ارسالی در

    اری دشمنان ایران و اسلام و جیره خوران انها میترسند نسل جوان و پیشران کشور با این الگو های عظیم و فرهنگ غنی مآنوس شود

    چرا که حضرت امام خمینی عزیزمان میفرمودند:« ملتي كه شهادت براي او سعادت است پيروز است.»
    خطاب به دشمنان میگوییم: بپرسید و ازین ترس بمیرید و بدانید ملت ما با این خون های اخیر بیدار تر شد و این فرهنگ عظیم بر قلب های جوانان ما نشست و به فضل الهی تبلور ان را خواهید دید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها