|
کدخبر: 277564

در حوزه تفکیک زباله دچار عقب ماندگی هستیم

مشاور وزیر کشور در امور فناوری گفت: وضعیت مدیریت پسماند کشور قابل قبول است، اما در حوزه پردازش و تفکیک زباله دچار عقب ماندگی و مشکلاتی هستیم.

حمیدرضا طهوری مشاور وزیر کشور در امور فناوری در مراسم افتتاح نخستین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند شهری (MRF) و ۵۵ غرفه دریافت پسماند خشک که امروز انجام شد، گفت: خوشبختانه در کشورمان وضعیت مدیریت پسماند قابل قبول بوده اما در حوزه پردازش و تفکیک زباله دچار عقب ماندگی و مشکلاتی هستیم. 

وی افزود: ۲۰ میلیون تن زباله سالانه در کشور تولید می شود که سهم شهر تهران و دو شهر از شهرهای شمالی کشور هر کدام ۱۰ درصد از کل این میزان تولید زباله است.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ درصد از زباله های جمع آوری شده در تهران دفن می شود و باید اقداماتی مناسب برای کاهش  آلودگی زیست محیطی پسماندهای شهر تهران انجام شود.

وی بیان کرد: برنامه وزارت کشور در این حوزه کاهش نقاط جمع آوری زباله در کشور از ۷۰۰ نقطه به ۳۰۵ نقطه است که این کار با استفاده از روش های نوین و بی خطر سازی زباله و تفکیک آن از مبدا میسر است.

طهوری یادآور شد: وزیر کشور در ابلاغیه ای در اواخر سال قبل ۱۰ فرمان را در خصوص تفکیک زباله از مبدا، استفاده از استارتاپ ها و .... صادر کرد که راهکارهای لازم را جهت استفاده مدیران شهری در جهت مدیریت پسماند شهرها ارائه می داد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اتفاقات خوبی در این حوزه در کشور روی داده است.

مشاور وزیر کشور در امور فناوری گفت: خوشبختانه وضعیت شهر تهران در حوزه مدیریت پسماند از متوسط کشور بالاتر است، مشارکت بخش خصوصی به خوبی در حال انجام است و شرکت های دانش بنیان با شهرداری همکاری دارند.

وی افزود: یک نوگرایی در مدیریت پسماند شهر تهران دیده می شود. به طوری که با روش ام.آر.اف میزان زباله های ریجکتی کمتر می شود.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها