|
کدخبر: 276851

ابتلا به بیماری آنفلوانزا در کشور روند صعودی دارد

وزیر بهداشت و آموزش پزشکی گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و کاهش رعایت مواد بهداشتی ابتلا به بیماری آنفلوانزا در کشور روند صعودی دارد.

دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت و آموزش پزشکی در سفر به قم و پس از دیدار با مراجع تقلید در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: در روز‌های گذشته ابتلا و سرایت بیماری کرونا روند کاهشی پیدا کرده و به دنبال آن رعایت شیوه نامه‌ها به خصوص استفاده از ماسک نیز در بین مردم کاهش یافته است.

وی افزود: کاهش استفاده از ماسک در بین مردم باعث شده است تا روند ابتلا به بیماری آنفلوانزا افزایش یابد.

وزیر بهداشت در خصوص تامین واکسن آنفلوانزا نیز افزود: در این زمینه مشکلی از نظر تامین واکسن آنفلوانزا وجود ندارد و مردم می‌تواننند با مراجعه به داروخانه‌ها واکسن را تهیه کنند.

دکتر عین اللهی در خصوص سفر یک روزه به شهر قم و دیدار با مراجع تقلید نیز گفت: ما نیازمند نصایح و دستورات مراجع محترم هستیم و در حوزه پزشکی در همه مراحل نیاز است دستورات و فتوا‌های را رعایت کنیم و امیدواریم این سفر‌ها ادامه یابد و بیشتر استفاده کنیم.

وزیر بهداشت افزود: مراجع بر اهمیت جامعه نخبگانی در موضوع بهداشت و درمان تاکید داشتند و امروز ما باید قدر و ارزش جامعه نخبگانی را بدانیم و نخبگان نیز ارزش و قدر مردم و کشور را باید بدانند و علم و دانش خود را برای رفع مشکلات جامعه به کار ببندند.

منبع: تابناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها