|
کدخبر: 273609

کددار شدن معتادان / راه‌اندازی سامانه غربالگری هوشمند معتادان

درحالی‌که چندی پیش خبری درخصوص راه‌اندازی «سامانه غربالگری هوشمند معتادان» تا پایان سال منتشر شد، معاون ستاد مبارزه با مواد‌مخدر در این‌باره می‌گوید: درحالی‌که اصل «محرمانگی» در تمامی سامانه‌ها رعایت خواهد شد، در مرحله اول، غربالگری از مراکز ترک اعتیاد اجباری (ماده۱۶) آغاز خواهد شد.

محمد جمالو گفت: غربالگری هوشمند در چند فاز تعریف می‌شود؛ فاز اول آن برای مراکز ماده۱۶ (مراکز ترک اعتیاد اجباری و محل نگهداری معتادان متجاهر و تمام کسانی که به‌عنوان متجاهر دستگیر می‌شوند) است که در این سامانه به آنها توجه می‌شود لذا فعلا خیلی نمی‌خواهیم به کمپ‌های ترک اعتیاد ماده۱۵ (مراکز ترک اعتیاد معتادان خود معرف) بپردازیم.

او ادامه داد: اعتیاد در جامعه ما به‌عنوان یک بزه و انگ توجه می‌شود. شاید بسیاری از کسانی که آلوده شده‌اند و می‌خواهند نجات پیدا کنند، علاقه‌مند نباشند که اطلاعاتی از آنها درج شود که با رعایت کامل محرمانگی این اتفاق می‌افتد.

معاون ستاد مبارزه با مواد‌مخدر تأکید کرد: اصل محرمانگی در تمامی سامانه‌ها رعایت خواهد شد و رعایت شده است و در مرحله اول در مراکز ماده۱۶ این اتفاق می‌افتد.

جمالو افزود: سامانه غربالگری براساس مشخصه‌های زیستی کار می‌کند؛ یعنی فردی که به‌عنوان معتاد متجاهر به مرکز غربال وارد می‌شود، اسکن عنبیه خواهد شد تا بتوان با یک کد یونیک مشخصاتش را ثبت کرد که فرد با آن کد شناسایی شودبنابراین تمامی مراحل درمانی، بازتوانی، اشتغال‌زایی و مدیریت مورد را با استفاده از کد یونیک پیش خواهیم برد.

منبع/ ایسنا

 

ارسال نظر