|
کدخبر: 271805

صدور هشدار زرد هواشناسی برای این مناطق

سازمان هواشناسی با پیش بینی افزایش بارندگی ها در سه روز آینده برای مناطقی از کشور هشدار سطح زرد صادر کرد.

سازمان هواشناسی با اعلام هشدار -سطح زرد برای برخی از مناطق کشور از تداوم باد‌های ۱۲۰ روزه، افزایش شیو فشاری و نفوذ گردو غبار تا روز سه‌شنبه خبر داد.

همچنین در خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، نیمه شرقی اصفهان، نیمه شرقی سمنان و شمال سیستان و بلوچستان تا روز سه شنبه شاهد وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم بود.

سازمان هواشناسی با پیش بینی کاهش کیفیت هوا و دید افقی، اجتناب از هرگونه تردد غیر ضروری برای افراد سالمند و کودکان در سطح شهر، پرهیز از هرگونه فعالیت‌های ورزشی و تفریحی، را توصیه کرده است.

همچنین برای فردا در جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، غرب و شرق هرمزگان، ارتفاعات تهران، مازندران، شمال شرق خوزستان، دامنه و ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات ایلام و نوار غربی و جنوب فارس، احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال تاخیر در پرواز پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی برای در صعود به ارتفاعات توصیه باحتیاط کرده و خواستار عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده، ساختمان‌های نیمه کاره شده و پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر