|
کدخبر: 271199

راه اندازی طرح پایش سلامت دهان و دندان ویژه سازمان ها

در گفت‌وگوی خبری با دکتر علی سلطانی مطرح شد: شرکت بنیان سلامت پاسارگاد باردیگر خدمتی نوین در حوزه دندانپزشکی در ایران را عرضه نموده است که این خدمت شامل طرح طرح ملی پایش سلامت دهان و دندان ویژه سازمان ها و شرکت ها در محل شرکت ها و کارخانجات می باشد که در ادامه به توضیحات تکمیلی راجب این موضوع پرداخته ایم .

طرح ملی پایش سلامت دهان و دندان در محل شرکت ها و کارخانجات

همانگونه که مطلع می باشید ریشه بسیاری از امراض و بیماریها  همواره مشکلات دهان و دندان بوده و یکی از گرانترین هزینه های درمان در کشور نیز هزینه های خدمات دندانپزشکی  می باشد که بعلت بی توجهی در پیشگیری و عدم چکاپ دوره ای شاهد هزینه های سنگین و گران برای کلیه کارگران ، کارمندان و بعضا کارفرمایان می باشیم . در راستای ماده ۹۲ قانون کار همواره کارفرمایان در خصوص انجام چکاپ ادواری سالیانه در بخش آزمایش خون، شنوایی سنجی،  بینایی سنجی اقدام به انجام چکاپ مالیانه می نمایند ولی در خصوص انجام چکاپ و معاینه دهان و دندان و مشکلات دندانپزشکی مربوطه اقدامی صورت نمی پذیرد .

 حال با عنایت به مطالب فوق الاشاره، طی مصاحبه ای که با اقای دکتر علی سلطانی رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی بنیان سلامت  انجام پذیرفت ایشان اعلام نمودند که شرکت تعاونی بنیان سلامت پاسارگاد  با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اولین بار  درکشور امکان ارائه خدمات چکاب و معاینه دهان و دندان برای کلیه پرسنل سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی را با استقرار  یونیت دندان پزشکی سیار به همراه تیم دندان پزشکی ودستیار و منشی در محل شرکت ها و سازمان ها راه اندازی نموده و اماده انجام چکاب و معاینه اولیه  و گزارش کنترل وضعیت  مشکلات دهان و دندان و خدمات مورد نیاز دندان پزشکی پرسنل را در قالب پرونده سلامت برای هریک از پرسنل شرکت ها و سازمان ها می باشد .

مقاله پیشنهادی :  آیا خدمات بیمه دندانپزشکی برای سازمان ها و شرکت ها وجود دارد ؟

انجام معاینه و چکاب دهان ودندان چه هزینه ای برای سازمان هاو شرکت ها خواهدداشت ؟

دکتر سلطانی توضیح دادند که به جهت انجام معاینه و چکاب اولیه دهان و دندان  در محل سازمان ها  و شرکت ها می بایست یونیت دندانپزشکی سیار خود را به همراه تیم دندان پزشکی شامل دندان پزشک ،دستیار و منشی به محل اعزام نموده و برای این عملیات حداقل  هزینه هرنفر سالیانه 100 هزار تومان را در نظر گرفته ایم که این مبلغ  باتوجه به گرانی هزینه های موجود بسیار ناچیز و سربه سر می باشد و اصولا هیچگونه سودی در این بسته خدماتی برای ما وجود ندارد و ما فقط با شناسایی مشکلات دندانی پرسنل هرسازمان و یا شرکت امکان آگاهی پرسنل را از مشکلات دندانی آنان طی گزارش طرح درمان تولید شده به انان خواهیم داد که درصورت تمایل به انجام درمان طبق تعرفه مصوب وزارت بهداشت و درمان  پرسنل میتوانند از 400 مرکز دندان پزشکی مادر کل کشور استفاده کنند.

آقای دکتر سلطانی افزود با انجام معاینه و چکاب اولیه پرسنل می توانند از خدمات پوشش بیمه دندانپزشکی خود که در قرارداد درمان تکمیلی از شرکت های بیمه گر خریداری نموده اند به نحو مطلوب پس از انجام درمان و دریافت فاکتور هزینه استفاده نمایند.

شایان ذکر است که این شرکت امکان ارائه خدمات مکمل پوشش دندان پزشکی درکنار طرح معاینه و پایش سلامت دهان و دندان رانیز تا سقف 10 میلیون تومان با فرانشیز 50درصد هزینه ها با پرداخت حق اشتراک ماهانه که بسیار جزیی میباشد دارد.

مقاله پیشنهادی :  آیا شرکت بیمه دندانپزشکی در ایران وجود دارد ؟

نحوه اجرا و مزایای خدمات چکاب و معاینه دندانپزشکی برای پرسنل به شرح ذیل می باشد:

  1.  استقرار یونیت  دندان پزشکی در محل شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی
  2. استقرار یک نفر دندان پزشک و دستیار جهت هماهنگی و نوبت دهی برای پرسنل
  3. انجام چکاب و معاینه اولیه توسط دندان پزشک معتمد شرکت در محل شرکت ها سازمان ها
  4. شناسایی مشکلات دندانی هر پرسنل و ثبت مشکلات دندانی در سامانه پرتال
  5. تشکیل پرونده سلامت برای هریک از پرسنل جهت انجام درمان های مورد نیاز پس از ثبت طرح درمان اولیه
  6. امکان ارائه خدمات درمان دندان پزشکی در 400 مرکز دندان پزشکی طرف قرارداد این شرکت با حداقل تعرفه مصوب وزارت بهداشت در تهران و کلیه استان های کشور

درصورت تمایل به همکاری و آشنایی بیشتر از خدمات این شرکت تعاونی میتوانید با شماره تلفن43316-021 داخلی 134 ( اقای سجادی مسئول امور قراردادهای شرکت ) تماس حاصل نمایید .

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها