|
کدخبر: 271022

این میوه ها باعث چاقی می شود

اغلب افراد با هدف کاهش وزن اقدام به گرفتن رژیم های لاغری می کنند اما در مورد میوه های مفید برای کاهش وزن اطلاع دقیقی ندارند. برخی از میوه ها، چاق کننده و برخی لاغر کننده هستند.

اغلب افراد با هدف کاهش وزن اقدام به گرفتن رژیم های لاغری می کنند اما در مورد میوه های مفید برای کاهش وزن اطلاع دقیقی ندارند. برخی از میوه ها، چاق کننده و برخی لاغر کننده هستند.

قند موجود در میوه ها فروکتوز است. مصرف غیر متعادل و افراطی فروکتوز سبب ایجاد مشکلاتی برای سلامتی مانند افزایش وزن خواهد شد.

فروکتوز در میوه ها و چاقی

فروکتوز در آبمیوه ها، عسل و میوه ها یافت می شود که شیرین ترین قند است. فروکتوز از لحاظ فرمول مولکولی شباهت بسیاری به گلوکز دارد ولی از لحاظ ساختاری متفاوت است. این دو نوع قند برای سوخت و ساز بدن ضروری هستند، ولی روند سوخت و ساز این دو نوع قند نیز در کبد متفاوت خواهد بود. سیستم بدن به این صورت است که گلوکز اضافی را از بدن دفع می کند اما فروکتوز اضافی در بدن به صورت چربی ذخیره می شود. به همین علت اغلب افراد در رژیم غذایی خود دچار شکست می شوند.

مصرف بیش از اندازه میوه مخصوصا برخی از میوه های تابستانی نیز می تواند مانند سایر مواد غذایی باعث افزایش وزن شود. به عنوان مثال میوه هایی نظیر انگور و گلابی جزو میوه های چاق کننده هستند. جالب است بدانید ۱۰۰ گرم انگور ۸۰ کیلوکالری و ۱۰۰ گرم گلابی نیز ۶۰ کیلو کالری دارد.

لازم به ذکر است اگرچه میزان کالری این میوه ها بسیار بالاست اما همچنان این میوه ها منبع غنی از مواد مغذی و فیبر هستند. پس باید میزان دریافت کالری روزانه خود را با این میوه ها تطبیق دهید.

میوه های آبدار، شیرین و خنک نظیر هندوانه، خربزه و طالبی در دسته میوه های کم کالری هستند. پس می توانید بدون دلهره افزایش وزن، تابستان خود را با مصرف این نوع میوه ها سپری کنید.

میوه های حاوی کربوهیدرات بالا

برخی از انواع میوه ها دارای مقدار زیادی کالری هستند که سبب چاقی و افزایش وزن می شوند؛ از طرفی این میوه ها دارای قند زیادی هستند. از جمله میوه های حاوی کربوهیدرات بالا، موز، آناناس و انگور است که می توان به آنها اشاره کرد.

میوه های خشک

امروزه میوه های خشک دارای طرفداران زیادی هستند و در هر فصلی قابل دسترسی می باشند. این میوه ها دارای آب کافی نبوده و به علت وجود مقدار زیاد قند و کالری، سبب چاقی و افزایش وزن می شوند. از جمله شاخص ترین میوه های خشک چاق کننده، انجیر است.

میوه های قرمز رنگ

رنگ قرمز از لحاظ روانشناسی بسیار اشتها آور می باشد و موجب چاقی و افزایش وزن می شود؛ از این رو میوه های توت فرنگی و شاه توت از جمله میوه های قرمز و چاق کننده هستند.

ویتامین C دارها

میوه های دارای ویتامین C جزو بهترین میوه ها برای رژیم های لاغری هستند. اغلب افرادی که ویتامین C بیشتری مصرف می کنند؛ کمر و پهلوهای باریک تری دارند. برخی از انواع میوه های دارای ویتامین C عبارتند از : پرتقال، لیمو شیرین، آناناس و کیوی.

منبع: عرشه آنلاین

ارسال نظر