|
کدخبر: 270902

وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در این استان ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش ابر، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک در استان‌های جنوبی کشور خبر داد.

جامعه وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در این استان ها

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی پنج روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات در هرمزگان و جنوب کرمان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

وی افزود: در شمال سیستان و بلوچستان و مناطقی از شرق کشور وزش باد گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پدیده غالب است و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود.

به گفته ضیاییان تا روز دوشنبه (۲۴ مردادماه) در استان‌های خوزستان و ایلام در برخی ساعات وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۳ مردادماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۲۴ مردادماه) آسمان صاف، گاهی کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲۱ و ۲۲ مردادماه) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد و اردبیل با دمای ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: مستقل آنلاین

ارسال نظر