|
کدخبر: 270611

۲۰ روز بعد عمل بینی؛ ۲ ماه بعد از عمل بینی

۲۰ روز بعد از عمل بینی، بینی‌مان چه شکلی خواهد شد؟ امروزه عمل بینی به یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی در بین آقایان و خانم‌ها تبدیل شده است، از این رو آگاهی و به دست آوردن اطلاعات بیشتر در خصوص روند بهبودی و مراقبت‌های بعد از جراحی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص تغییرات ایجاد شده بلافاصله بعد از جراحی، ۲۰ روز بعد از عمل بینی، وضعیت بینی سه هفته بعد از عمل، ۲ ماه بعد از عمل بینی تا یکسال بعد از عمل بینی با بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بیشتر توضیح بدهیم و همچنین مراقبت‌های لازم در این محدوده زمانی را کاملا شرح دهیم.

عمل-بینی

چه زمانی می‌توان فرم نهایی بینی بعد از عمل را مشاهده کرد؟

افرادی که برای انجام جراحی زیبایی بینی اقدام می‌کنند، مشتاق هستند تا هرچه سریع‌تر نتیجه و فرم نهایی آن را مشاهده کنند. اما باید بدانید که برای دیدن نتیجه جراحی بینی بایستی حداقل به مدت چند ماه تا یکسال صبر کنید.

برخی از افراد ممکن است پس از یک هفته و با باز کردن گچ و پانسمان بینی خود از مشاهده فرم بینی رضایت نداشته باشند و یا حتی با گذشت زمان احساس نارضایتی از نتیجه عمل خود داشته باشند، اما این موضوع نیاز به تحمل و صبر دارد، زیرا بینی بعد از جراحی کاملا ورم دارد و تا از بین رفتن کامل آن نمی‌توان نتیجه فرم نهایی از جراحی بینی خود را مشاهده کرد.

 

روند بهبودی بعد از جراحی بینی چگونه است؟

روند بهبودی بعد از جراحی بینی در هر فرد متفاوت است و ممکن است این دوره برای افراد مختلف کوتاه‌تر یا حتی طولانی‌تر گردد. در واقع روند بهبودی و زمان مشاهده نتیجه جراحی به عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان رعایت مراقبت‌های بعد از عمل
  • شرایط جسمی و سلامت هر فرد
  • نوع بینی
  • نوع پوست بینی

علاوه بر موارد بالا، تعداد جراحی‌هایی که فرد انجام داده، برای مثال اولین جراحی بینی یا جراحی مجدد بینی نیز می‌تواند بر روی روند بهبودی و طول این دوره تاثیر داشته باشد.

عمل-زیبایی

 

مراحل بهبودی بعد از عمل بینی

تغییرات ایجاد شده در طول روند بهبودی در بازه‌های زمانی‌ مختلف متفاوت است که در ادامه به توضیح آن پرداخته شده است:

بلافاصله بعد از جراحی بینی

بلافاصله بعد از جراحی بینی، پزشک برای محافظت بیشتر روی بینی شما پانسمان و گچ می‌بندد. در طول این دوره احتمال بروز کبودی، تورم، احساس سوزش بینی بعد از عمل و یا حتی خونریزی خفیف وجود دارد، از این جهت بهتر است در انجام کارها از فرد دیگری کمک بگیرید. همچنین به دلیل بسته بودن بینی، امکان تنفس از طریق بینی وجود نخواهد داشت، از این رو ممکن است احساس خشکی در گلوی خود داشته باشید.

هفته اول بعد از عمل بینی

بعد از گذشت یک هفته، فرد بایستی برای کشیدن بخیه‌ها و همچنین برداشتن آتل بینی خود به پزشک مراجعه نمایید. در طول این یک هفته از انجام فعالیت‌های سنگین و یا ورزش کاملا باید خودداری کنید.

علاوه بر این مورد بایستی نکات زیر را برای بهبودی سریع‌تر رعایت نمایید:

  • در هنگام خوابیدن سر خود را بالاتر از بدن قرار بدهید.
  • از دستکاری بخیه‌ها و پانسمان خود کاملا خودداری کنید.
  • از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارد پرهیز کنید.
  • برای کاهش التهاب و کبودی می‌توانید از کمپرس سرد استفاده نمایید.

پس از برداشتن آتل، پزشک بر روی بینی شما چسب می‌زند که بایستی هر چند روز یکبار توسط پزشک و یا خود فرد تعویض گردد.

۲۰ روز بعد از عمل بینی

بعد از گذشت این مدت کبودی اطراف چشم و بینی بهبود پیدا کرده و بخشی از ورم و التهاب بینی نیز فروکش کرده است. در ۲۰ روز بعد از عمل بینی، ممکن است بخش بسیاری از ورم بینی کاهش پیدا کرده باشد اما همچنان بایستی برای مشاهده نتیجه نهایی فرم بینی خود صبر کنید. این تورم و التهاب در نوک بینی بیشتر دیده می‌شود به اندازه‌ای که ممکن است در این ناحیه احساس بی حسی داشته باشید.

گاهی اوقات نیز فرد با ورم یک طرفه بینی بعد از عمل مواجه می‌شود که این یکی دیگر از عوارض بعد از جراحی بینی است و به دلایل مختلفی همچون یکطرفه خوابیدن ممکن است رخ دهد.

میزان ورم بینی در افراد مختلف با توجه به نوع بینی آن‌ها (گوشتی یا استخوانی) متفاوت است. معمولا در بینی‌های گوشتی التهاب بیشتری مشاهده می‌شود که در مدت زمان طولانی‌تری بهبود پیدا می‌کند. علاوه بر این، کاهش ورم بینی به میزان دقت فرد در رعایت مراقبت‌های بعد از عمل نیز بستگی دارد که می‌تواند در روند بهبودی و کوتاه‌تر شدن دوران نقاهت موثر باشد.

جراحی-عمل

هفته ششم بعد از جراحی بینی

بعد از گذشت ۶ هفته، غضروف و استخوان‌های بینی به حد پایدار و مقاومت رسیده است و بیمار می‌تواند زیر نظر پزشک متخصص به انجام ورزش‌های سنگین‌تر مانند وزنه برداری بپردازد.

همچنین عینک زدن پس از گذشت این مدت زمان با صلاحدید جراح امکان پذیر است. علاوه بر این، دیگر احتیاجی به زدن چسب بینی پس از گذشت ۶ هفته نیست، مگر اینکه با توجه به شرایط بیمار و نظر پزشک نیاز به ادامه این کار باشد.

۲ ماه بعد از عمل بینی

معمولا از ۲ ماه تا ۶ ماه پس از جراحی، تمامی احساسات ناخوشایند و یا بی حسی در نواحی مختلف بینی کاملا از بین می‌رود و بیمار می‌تواند تا حدودی فرم نهایی بینی خود را مشاهده کند. اما باید بدانید که هنوز هم بینی می‌تواند دارای ورم و التهابات جزئی‌تری باشد که با مرور زمان از بین خواهد رفت. (به خصوص در بینی‌های گوشتی که به مدت زمان بیشتری برای کاهش کامل ورم بینی احتیاج است)

یکسال بعد از عمل بینی

بیمار برای مشاهده نتیجه نهایی و فرم اصلی بینی خود بایستی حداقل یکسال صبر کند و در این مدت زمان ایرادات جزئی در ظاهر آن را جدی نگیرد. همچنین در صورتی که فرد به هر دلیل از نتیجه جراحی خود رضایت نداشته باشد، بعد از یکسال و با تشخیص پزشک می‌تواند برای انجام جراحی مجدد اقدام نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان عمل بینی می‌توانید از کارشناسان وب سایت پزشک ۲۴ کمک بگیرید.

راهکارهای مناسب برای تسریع بهبودی بعد از عمل بینی

نکات و راهکارهای زیر می‌تواند به شما در تسریع روند بهبودی کمک بسیاری کند:

  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کنید.
  • طبق تجویز پزشک از چسب بینی استفاده کنید.
  • رژیم غذایی سالم و سبک را برای بعد از جراحی خود در نظر بگیرید.
  • برای کاهش ورم در روزهای ابتدایی می‌توانید از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  • به مدت ۲ تا ۳ ماه بعد از عمل از مصرف مشروبات الکلی و سیگار خودداری کنید.
نویسنده: رپورتاژ
  • النا ارسالی در

    سلام چقدر ورم بینی بعد از 3 ماه نسبت به هفته اولش کمتر شده، واقعا آدم نباید توی دیدن نتیجه عمل بینی عجله کنه و هم اعصاب خودشو خورد کنه هم اعصاب دکترشو :)))))))

  • yasi ارسالی در

    روند بهبود بعد عمل بینی خیلی سریع اتفاق میفته اگر رژیم غذایی و استراحت تون رو رعایت کنید

  • بیتا ارسالی در

    من با بهترین جراح بینی گوشتی در تهران عم ل کردم عالی بود. بینی من گوشتی بود ورم خ یلی زیادی هم نداره راضیم.

  • shakila ارسالی در

    20 روز از عمل بینی من گذشته. هنوز یکم دو ر چشم من ورم داره طبیعی هس؟ شکل نهایی بی نی من 2 ماه بعد از عمل بینی مشخص میشه؟

  • ترمه ارسالی در

    2 ماه بعد از عمل بینی میشه از عینک استفا ده بکنم؟

  • سوگل ارسالی در

    20 روز بعد عمل بینی هنوز یکم ورم داره اط راف چشم من طبیعی هس؟

  • maral ارسالی در

    2 ماه بعد عمل بینی اینقدر خوب میشه که دی گه راحت میتونین فعالیت های ورزشی تون رو هم انجام بدین

ارسال نظر