|
کدخبر: 268380

رگبار و گرد و خاک در این مناطق

کارشناس هواشناسی گفت: دو هشدار سطح زرد درباره رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران و افزایش گردوخاک در برخی مناطق کشور صادر شده است.

کبری رفیعی گفت: هشدار سطح زرد در رابطه با رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید موقت و احتمال ریزش تگرگ در نواحی مستعد در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان از امروز جمعه تا روز یکشنبه صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، هشدار دوم هم در رابطه با گردوخاک از امروز تا روز یکشنبه صادر شده که به موجب آن احتمال خیزش گردوخاک، نفوذ گردوغبار و وزش باد شدید در فارس، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، خوزستان، ایلام، یزد، کرمان، سمنان، خراسان رضوی وجود دارد.

کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل از مخاطرات این هشدار است.

 عدم قرار گیری در فضای باز برای افراد آسیب پذیر در مواقع بروز گردو خاک، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، مالچ پاشی و سایر اقدامات پیشگیرانه در کانون‌های کنار مراکز جمعیتی، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌ها نیمه کاره و استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها توصیه می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر