|
کدخبر: 267961

ورود توده گرد و خاک به این استان ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران، وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک درچهار استان و تشکیل توده گرد و خاک در عراق و ورود آن به نیمه‌غربی و جنوب کشور خبر داد.

اجتماعی ورود توده گرد و خاک به این استان ها

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، برخی نقاط هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب استان فارس در ساعات بعدازظهر و شب وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه و جمعه ( ۲۳ و ۲۴ تیرماه) نیز این وضعیت در جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی پنج روز آینده همچنان در برخی نقاط نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. در این مدت به سبب تشکیل متناوب گردوخاک روی عراق در برخی نقاط غرب، جنوب غرب و جنوب کشور نیز گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان طی سه روز آینده شرق دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۱ تیرماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی نیمه‌ابری و در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۲۲ تیرماه) صاف تا قسمتی ابری و دربعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای  ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲۰ و ۲۱ تیرماه) اهواز با دمای ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با  دمای ۱۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها