|
کدخبر: 267429 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز از نشست خبری بیمارستان جم؛

تاخیر بدون توجیه در اجرای یک مصوبه برای بیماران دیابتی

استقامتی گفت: پوشش دهی موثرتر داروهای بیماران دیابتی توسط بیمه ها، مخصوصا داروهای مشترک با بیماران قلبی و گوارشی به نفع بیماران است.

جامعه تاخیر بدون توجیه در اجرای یک مصوبه برای بیماران دیابتی

دکتر علیرضا استقامتی نماینده انجمن گابریک در کنفرانس خبری بیمارستان جم گفت: در بهمن سال گذشته شورای عالی بیمه مصوب کرد،برخی داروها و ابزارهای دیابتی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. متاسفانه بعد از گذشت ۴ ماه از گذشت این مصوبه، هنوز اجرایی نشده است.تقاضا داریم هر چه سریعتر مصوبه به تایید دولت رسیده و اجرا شود.

بیمارستان-جم۱

وی افزود: برخی از داروهای دیابتی موجود در کشور علاوه بر کنترل قند خون بر کنترل بیماری های قلبی و گوارشی هم تاثیر دارد. متاسفانه چون این داروها تحت پوشش بیمه قرار ندارند، بیماران قدرت خرید این داروها را ندارند.

استقامتی خاطرنشان کرد: به دلیل به صرفه بودن این دارو جهت کنترل چند نوع بیماری، تحت پوشش قرار گرفتن این داروها به نفع بیماران است.

کامران نیکوسخن رییس انجمن دیابت در کنفرانس خبری بیمارستان جم نیز درباره بسته خدمات دیابت گفت:دیابتی های نوع یک نیازهای متفاوتی نسبت به نوع دارند و مهم ترین آن موضوع آمورش است. ولی متاسفانه آموزش تحت پوشش بیمه نیست.

وی درباره تامین انسولین های مورد نیاز بیمارات دیابتی افزود: انسولین های متعددی در بازار است و وقتی دکتر یک نوع انسولین تجویز می کند و ولی بیمار انسولین تجویزی را پیدا نمی کند و اجبارا نوع مشابه آن را استفاده می کند که این اتفاق در تایید پزشک نیست.

نیکو سخن خاطرنشان کرد: کنترل روزانه دیابتی ها نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. متاسفانه هیچ پوشش بیمه برای نوار تست قند خون تا امروز نداشتیم. بیمه ارتش نوار تست قند خون را تحت بیمه داشت ولی سازکار مشخصی برای آن مشخص نکرده بود چون تفاوت فاحشی بین بیماران دیابتی از نظر کنترل قند خون وجود دارد.

وی افزود: مطالبه نوار تست قند خون را ما داریم در حالیکه در دنیا از دستگاه های پیشرفته برای کنترل قند خون، استفاده می شود. دیابتی های نوع یک متاسفانه در کشور مظلوم واقع شده اند.

  • احمد ارسالی در

    سلام.بیماران دیابتی از همه امکانات و است فاده از آنها واقعا مظلوم واقع شدن.یکی از آنها حمایت سازمانهای بیمه گر است.فرد دی ابتی به خصوص تیپ یک باید اجبارا بیمه شود هم از لحاظ شرایط درمانی،وهم امکانات رفا هی بیشتر افراد تیپ یک بیماران دیابتی متا هل و دارای فرزند هستن متاسفانه مثال بزنی م سازمان تامین اجتمایی برای تحت پوشش قرا ر دادن این بیماران با کمک دولت بابیمه ای ن افراد را هم.از لحاظ درمانی وهم بازنشست گی بایدپذیرا باشد که متاسفانه چنین عمل نمیشود.یه فرد دیابتی واقعا یه فرد از کا ر افتاده در جامعه محسوب میشه به علل عوام لی زیادی که حتی سازمان تامین اجتمایی برا ی افرادی که خودشون اجبارا یا تحت بیمه ها ی حرف مشاغل آزاد طی چندینسال به بیمه تام ین اجتمایی هزینه پرداخت کردن از آنها در برابر از کارافتادگی زود اقدام حمایت نمیک نن واگر فرددیابتیاگر سابقه بالای از پردا خت بیمه داشته باشه مثل افراد عادی قوانین موجود.دراین سازمان رفتار میشه متاسفانه باید قوانین از کارافتادگی برای دیابتی ه ای تیپ یک که به عنوان مشمولین بیمه تامین اجتمایی هستن درموقع کمسیون پزشکی باید س هل گرفته بشه وسختی'قوانین نباشه تبص ره قانونی اضافه شه که این بیماران بتونن ازکارافتادگی زودهنگام قبل از پیری وفوتش ان استفاده ببرن چون این افراد بیشتر جوان ان هستن که دوره ابتلا را سنین پایین مبت لا.شدن مگر یه فرد دیابتی تیپ یک چقدر میت ونه عمر داشته باشه براثر این بیماری

ارسال نظر