|
کدخبر: 258751

اقدام ویژه استانداری تهران برای جلوگیری از احتکار

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری تهران آزاد از شناسایی تعداد قابل توجهی انبار احتکار محصولات مواد غذایی و برخورد قانونی با محتکران در استان تهران خبر داد.

جامعه اقدام ویژه استانداری تهران برای جلوگیری از احتکار

 

حشمت اله عسگری امروز جمعه در این باره گفت: دو سه اتفاق در روزهای ابتدایی امسال روی داد که موجب شد برخی محصولات و کالاهای اساسی با افزایش نرخ مواجه شود؛ یکی افزایش دستمزد کارگران و افزایش نرخ حمل‌ونقل و دیگری آزاد‌سازی نرخ آرد بود که هم اکنون بسیاری از کارخانجات واحدهای غذایی آرد را با نرخ آزاد خریداری می‌کند.

وی افزود: البته دولت در تلاش است که با راهکار مناسب این افزایش قیمت‌ها به شکل متعادلی انجام شود اما بخشی از این افزایش قیمت‌ها طبیعی بوده و در این شرایط باید روی می‌داد.

معاون استاندار تهران ادامه داد: در این شرایط برخی افراد سودجو قصد احتکار برخی محصولات از جمله روغن و ماکارونی دارند که گشت‌های تعزیرات به‌صورت میدانی وارد عمل شده و با همکاری پلیس اجازه سو استفاده برخی افراد فرصت طلب را نمی‌دهیم.

به گفته وی، نظارت و کنترل نرخ کالاهای اساسی در دستور کار است و البته کمبودی نیز در زمینه کالاهای اساسی نداریم.

به گفته عسگری، با افزایش هزینه‌ها و همچنین آزاد‌سازی آرد برخی افراد نسبت به احتکار و عرضه محصولات خود با نرخ نامتعارف اقدام می‌کنند که تیم‌های نظارتی وارد عمل شده و در این روزهای اخیر تعداد قابل توجهی از این انبارها شناسایی و با افراد برخورد قانونی شده است.

وی خاطرنشان کرد: جلسات ستاد تنظیم بازار به‌صورت منظم در استانداری تهران برگزار می‌شود و نظارت بر نرخ کالاهای اساسی در دستور کار این ستاد است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها