|
کدخبر: 256897

وزارت بهداشت برنامه ای برای خرید واکسن ندارد + علت

رییس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی با بیان اینکه اعلام نیاز اولیه برای واکسن کرونا در سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۳۵ میلیون دز بوده است، گفت: در حال حاضر تنها منبع تامین واکسن کرونا در کشور، تولیدکنندگان داخلی واکسن داخلی هستند و برنامه‌ای برای خرید خارجی واکسن کرونا وجود ندارد.

حسین صفوی درباره وضعیت خرید واکسن کرونا از تولیدکنندگان داخلی، گفت: برای سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۵ میلیون دز واکسن کرونا نیاز اولیه‌ای بوده که وزارت بهداشت اعلام کرده است. قاعدتا با توجه به میزان مصرف واکسن‌ها این عدد قابل تغییر است که چه میزانی مصرف واقعی و نیازی است که باید خریداری شود که با توجه به میزان مصرف، تامین می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر تنها منبع تامین واکسن کرونا در کشور، تولیدکنندگان داخلی واکسن داخلی هستند و برنامه‌ای برای خرید خارجی واکسن کرونا وجود ندارد. بنابراین طبق اعلام نیاز و مصرفی که انجام می‌شود، تامین واکسن هم از تولیدکنندگان داخلی انجام می‌شود.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، صفوی ادامه داد: شرکت‌های تولیدکننده داخلی واکسن به عنوان یکی از دارایی‌های بسیار مهم در کشور بوده و مستلزم حمایت هستند. از طرفی هیات امنای صرفه‌جویی ارزی هم باتوجه به نیازی که اعلام می‌شود، خرید می‌کند. بحث حمایت کاملا درست است و باید به صورتی باشد که شرکت‌ها متضرر نشوند.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر