|
کدخبر: 256192

تعداد شهرهای قرمز کرونایی کاهش یافت

با کاهش تعداد بیماران بستری با تست مثبت کرونا در کشور تنها دو شهر در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند و چهار استان نیز هیچ موردی از مرگ و میر ناشی از کرونا را گزارش نکرده‌اند.

جامعه تعداد شهرهای قرمز کرونایی کاهش یافت

تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۵۵ به ۲ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۸۴ به ۴۸ شهر کاهش یافته است. ۳۲۳ شهر در وضعیت زرد و ۷۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

شهرستان آغاجاری در استان خوزستان و شهرستان کلات در استان خراسان رضوی تنها شهرهای قرمز کشورند.

تعداد بیماران بستری و فوتی کرونامثبت در کشور در هفته آخر فروردین ماه روندکاهشی داشته است.

در هفته چهارم فروردین ۲۰۹۰ بیمار با تست مثبت کرونا در بیمارستان‌های کشور بستری شده‌اند؛ این آمار در هفته ماقبل(هفته سوم فروردین) ۳۰۴۶ نفر بوده است.

در هفته گذشته در مجموع ۲۰۴ نفر از بیماران با تست کرونای مثبت جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا نیز روند نزولی به خود گرفته است به طوری که از ۲۰ هزار بیمار سرپایی در هفته سوم فروردین، به ۱۲ هزار بیمار در هفته آخر ماه رسیده است.

چهار استان کشور در هفته ۱۱۳ همه‌گیری کرونا (هفته چهارم فروردین) مرگ و میر صفر داشته‌اند.

موارد بستری در استان بوشهر کاهش چشمگیری پیدا کرده است؛ میزان بروز موارد بستری در این استان پایین‌تر از متوسط کشوری و مرگ و میر در هفته گذشته صفر بوده است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تعداد موارد بستری کاهش یافته و در هفته گذشته هیچ موردی از مرگ و میر ناشی از کرونا گزارش نشده است.

در سمنان بیماران بستری افزایش و فوتی‌ها کاهش یافته است. میزان مرگ و میر در این استان در هفته آخر فروردین ماه صفر بوده است.

موارد بستری وفوتی ایلام کاهش یافته و این استان در هفته اخیر هیچ موردی از مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت نکرده است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها