|
کدخبر: 255803

اجرا شدن طرح مادر و کودک در ۲ بوستان تهران + تصاویر

درحال حاضر طرح "بوستان‌های مادر و کودک" به صورت پایلوت در دو بوستان، باغ سلیمانیه در محله نبرد و بوستان باقری زند در خیابان کارون به اجرا درآمده است.

راه اندازی "بوستان‌های مادر و کودک" یکی از طرح‌های شهرداری تهران است که در برخی از بوستان‌های شهر قرار است بخشی از بوستان را به مادران و فرزندانشان اختصاص دهند و ورود آقایان در این بوستان‌ها ممنوع است.

درحال حاضر این طرح به صورت پایلوت در دو بوستان، باغ سلیمانیه در محله نبرد و بوستان باقری زند در خیابان کارون به اجرا درآمده است و اصحاب رسانه بازدیدی از این دو بوستان داشتند.

بوستان-مادر-کودک

در این باره علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان‌های بوستان‌های شهرداری تهران، اظهار ‌کرد: در تهران ۲ هزار و ۳۲۲ بوستان محله ای، منطقه ای و فرا منطقه ای داریم سعی کردیم بوستان های محلی را برای مادر و کودک اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه در پارک‌های بزرگی که در آن محله بوستانی نیست فقط یک چهارم پارک ها را به مادران و کودکان اختصاص دادیم، افزود: در شهر تهران هر ۳۰۰ متر یک پارک قرار دارد و در کنار بوستان مادر و کودک در محلات بوستان‌هایی به صورت عمومی قرار دارد تا با خانواده استفاده کنند.

مختاری تصریح کرد: اگر یک مادر کودک شیرخوار دارد می‌تواند نوزاد خود را بیاورد و در پارک اتاق شیردهی هم وجود دارد و در آن اتاق ها از نوزادش نگهداری می شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهرداری تهران گفت: پارک هایی را برای بانوان در شهر تهران ساختیم که به درخواست بانوان بود این پارک های مادر و کودک هم به درخواست آنها بوده است چراکه می‌گفتند در برخی از پارک های بزرگ می رویم امنیت کافی نداریم برخی از افراد ناباب باعث ناراحتی می شوند بنابراین می‌خواهیم در پارک آرامش داشته باشیم.

وی ادامه داد: ۷ پارک بانوان داریم و ۵ پارک بانوان دیگر نیز قرار است ساخته شد و این پارک ها جایی ساخته می شود که اشراف نداشته باشد و استقبال بانوان از این پارک ها بوده است که با پارک مادر و کودک متفاوت است.

مختاری بیان کرد: در جنب تمام پارک های مادر و کودک پارک های عمومی است و این اقدام نیز برای رفاه حال شهروندان است. قرار است سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار سالانه یک متر افزایش یابد توزیع عادلانه فضای سبز بسیار مهم است.

گفتنی است؛ در بازدیدی که از این دو پارک صورت گرفت، برخی از افراد از این اقدام شهرداری ناراضی و برخی دیگر احساس رضایت داشتند، همچنین بسیاری آقایان نسبت به این نرده کشی‌ها و ممنوعیت ورودشان به پارک معترض بودند.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها