|
کدخبر: 247752

طلاق آخرین راه حل نیست!

آیا می‌دانید که اصلا طلاق به چه معناست؟ چه عواملی بیشترین تاثیر را بر روی جدایی و طلاق از خود باقی می‌گذارند؟

به گوش خوردن واژه‌ طلاق منجر گردیده است که این گزینه در ذهن تمامی زوجینی که به مشکل برخورد می‌کنند، رقم بخورد.

آیا شما می‌دانید که اصلا طلاق آخرین راه حل نیست! و امکان دارد شما بتوانید زندگی مشترک خود را ادامه دهید و واژه‌ی طلاق را در گوشه، گوشه‌های ذهن خود پنهان کنید؟

به گزارش صورت گرفته از جانب طلاق ۲۴ اگر شما به فکر پایان دادن به ازدواج خود می‌باشید، بهتر است با نگرشی آگاهانه‌تر عوامل طلاق را وارسی نمایید.

طلاق عاطفی

بدین هنگام است که خواهید توانست تصمیمی صحیح در ارتباط با روابط مشترک خود اتخاذ نمایید. ما در این متن از خود قصد داریم در ارتباط با عوامل طلاق عاطفی و ادله‌ی بروز پیشنهاد طلاق از جانب مرد یا زن سخن به میان آوریم.

نگاهی به طلاق عاطفی

بیشتر اشخاص، پایان روابط زن و شوهری به روش قانونی و رسمی (طلاق اعم از توافقی و غیرتوافقی) را تحت عنوان تعریف طلاق تلقّی می‌کنند.

حال آن که در بسیاری از موارد زن و شوهر زیر یک سقف به زندگی خود ادامه می‌دهند و به گونه‌ رسمی هیچگاه درخواست جدایی نداشته‌اند با این حال از همدیگر طلاق عاطفی گرفته‌اند.

طلاق عاطفی در بسیاری از ابعاد خود شبیه به طلاق رسمی می‌باشد. زوج و زوجه آن‌ گونه از هم دیگر فاصله گرفته‌اند که گویا هیچگاه میان آن ها عشق و عاشقی وجود نداشته است و هیچ نوع نسبتی با هم نداشته‌اند.

طلاق عاطفی به عبارتی یک ساز و کار روانشناختی تلقّی می‌شود. در این روند زمانی که همسران احساس نمایند ازدواج مانعی بر سر راه رفاه و آرامش آنها محسوب می‌شود، خود را از منظر احساس و عاطفی از همسر خود جدا می‌نمایند.

طلاق عاطفی از همسر خود

ماقبل از آن که بدین تصمیم دست یافته باشید که همسر شما دیگر فردی نیست که شما بخواهید باقی زندگی را با شور و هیجان سپری کنید، حتما این گونه احساس کرده‌اید که «همسر من سرد شده است» آیا شما می‌دانید چنانچه که در این مرحله از ارتباط خود هستید، می‌دانستید که می‌توانید دست به کار شده و علم پیدا کنید که طلاق آخرین راه‌حل نیست!

برای بعضی از زوجین این اتفاق پیش از تقاضای رسمی طلاق رقم می‌خورد. در این موارد تقاضای طلاق از جانب مرد و زن که مدّت های مدید از منظر احساسی ازدواج آنها به پایان آمده است، طرح می‌گردد.

آیا می‌دانید نشانه‌ها و عوامل طلاق عاطفی چه می‌باشد؟

چندان تفاوتی وجود ندارد که طلاق از جانب مرد مطرح شود و یا از جانب زن. در هر دو مورد یاد شده فردی که دچار جدایی عاطفی شود حاوی خصوصیات ذیل خواهد بود؛

از نظر برخورد و رفتار سرد خواهد بود و علاقه‌ای به جهت مسائل و جوانب مختلف زندگی مشترک از خود نشان نخواهد داد‌.

به منظور فرار و دور ماندن از یک ازدواج ناخوشایند ساعت‌های طولانی را دور از محیط خانه‌ی خود پشت سر می‌گذارد.

تحریک پذیر و بی‌قرار خواهد بود و از سعی و تلاش‌های همسر خود به جهت حفظ تداوم زندگی مشترکشان عصبی خواهد شد.

و در نهایت مایل است هر چه سریع‌تر روند طلاق توافقی یا قانونی سپری شود.

طلاق

دلایل و عوامل ناشی از طلاق احساسی متنوع می‌باشد، بهتر است به موارد بیان شده در قسمت ذیل توجه کنید

  • بحث کردن و دعواهای طولانی مدّت. 

    دروغ گفتن و نبود صداقت میان زوج و زوجه. 

    بروز عدم صمیمیت و نزدیکی در روابط میان آن دو. 

    داشتن حس ناامنی و تقلب در روابط میان زوج و زوجــه.

    وجود احساس حسادت و ناامنی میان زوجین (نبود اعتماد متقابل). 

    حس عدم وجود رضایت در تصمیمات و فرآیند زندگی میان آن دو. 

    به وجود آمدن تفاوت های شخصیتی و رفتاری در فرآیند زندگی مشترک.

چه زمان لازم است جدایی را انتخاب کنیم؟

اگر شما مایل هستید طلاق بگیرید چون؛ همسر شما، شما را شاد نمی‌نماید، ازدواج شما دیگر سرگرم کننده محسوب نمی‌شود، دیگر مایل نیستید رابطه جنسی داشته باشید، توصیه می‌کنیم عوض آن که سریع در ذهن خود گزینه‌ای تحت نام طلاق را مرور نمایید، به این فکر کنید که چرا رابطه جنسی شما با همسر شما کمرنگ و سرد شده است؟

چه عواملی منجر گردیده است که اوقات شاد و مفرح شما از میان برود! می‌نگرید! عجله از سوی شما به منظور اتخاذ گزینه طلاق و ماقبل از رسمی نمودن آن، آغاز روند طلاق عاطفی منجر گردیده است از خاطر ببرید که شما می‌توانید به دنبال این راه حل باشید که به چه علّت رابطه شما کسل کننده شده است! پس می‌توانیم بگوییم که به جد طلاق آخرین راه حل نیست.

آیا می‌دانید که چرا زندگی مشترک خود را ادامه می‌دهید؟

ممکن است موقعیت قانونی یا مصلحت اندیشی برای فرزندان خود شما را در بطن این ازدواج محبوس نموده است. ممکن است از سویی این گونه فکر کنید که راه حل‌هایی به جهت بازگشتن به زندگی سابق وجود دارد که آن‌ها را هنوز در پیش نگرفته‌اید. 

ولیکن اگر این سؤال را از خود پرسیده‌اید و هیچگونه پاسخ خاصی در لحظه به ذهن شما نرسیده است، هنگام جدایی شما رسیده است.

ممکن است حقیقتا صدای درون ذهن شما که تشویق‌تان می‌کرد با یک وکیل طلاق تماس حاصل فرمایید، حقیقت را بیان می‌نموده است و هیچ کورسوی امیدی به منظور امتداد ارتباط زن و شوهری به چَشم نخورد.

نشانه‌های طلاق عاطفی چیست؟

پیشنهاد ما به شما در وکیل کار ۲۴ این می‌باشد که در قدم ابتدایی خود از مشاوره طلاق چشم‌پوشی نکنید و اجازه دهید شخص متخصص و متبحری بیرون از خانه هم همیار شما شود.

چنانچه که این گونه تصور می‌‌کنید به نقطه‌ی پایانی زندگی شما رسیده‌ است که می‌بایست اتمام این زندگی را قبول کنید. بهتر است اتمام رابطه عاشقانه خود را با چَشمانی باز پیش ببرید.

دوستان عزیز همیشه و در همه هنگام طلاق آخرین راه حل نیست! شما می‌توانید با چشمانی باز مسیر خود را انتخاب کنید و در پیش بگیرید. این گونه خواهد بود که در آینده‌ای نه چندان دور نادم و پشیمان نخواهید شد. 

حال آن که ما در طلاق ۲۴ همواره در تلاش هستیم بهترین مسیرها را در اختیار شما قرار دهیم و در همه حال پشتیبانی نماییم. 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها