|
کدخبر: 254700

نمایندگان WHO از کارخانه واکسن برکت بازدید می کنند

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: به زودی نمایندگان سازمان جهانی بهداشت برای بازدید خط تولید واکسن، به کارخانه تولید واکسن برکت خواهند رفت و از آن جا بازدید می کنند.

مینو محرز عضو کمیه علمی ستاد مقابله با کرونا  اظهار کرد: واکسن برکت پلاس که دارای سویه اومیکرون است به تعداد زیادی تزریق شده است و در حال جمع آوری دیتاهای آن هستیم.

وی با بیان اینکه تا این مرحله از مطالعه نشان داده شده است که واکسن برکت پلاس واکسن قابل اعتمادی است و جز اولین واکسن ها با این پلتفرم است، افزود: مقاله ی واکسن اولیه برکت نیز به تازگی در یکی از برترین مجلات دنیا به چاپ رسیده است و به زودی تاییده ی سازمان جهانی بهداشت را خواهد گرفت.

محرز ادامه داد: به زودی نمایندگان سازمان جهانی بهداشت برای بازدید خط تولید واکسن، به کارخانه تولید واکسن برکت خواهند رفت و از آن جا بازدید می کنند.

وی درباره کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت بر روی گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال تصریح کرد: به زودی نتایج این مرحله از مطالعه نیز منتشر خواهد شد و تحمل آن ها خیلی بهتر از بزرگسالان بود و نتایج خوبی در این مرحله کسب شد.

عضو کمیه علمی ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه لازم است کودکان نیز دز سوم تزریق کنند، افزود: باید ببینیم اوضاع به چه شکل رقم خواهد خورد؛ اما بهتر است افرادی که می خواهند دز سوم و یا بعضا دز چهارم را دریافت کنند از واکسن های دارای اومیکرون استفاده کنند.

محرز گفت: تمام کارخانه صنعتی واکسن برکت راه اندازی شده است و توانایی تولید ماهانه ۱۲ میلیون دز از هر نوع واکسنی را دارد.

 

 

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها