|
کدخبر: 254511

بدون مصرف دارو سرفه را درمان کنید

سرفه طولانی‌مدت کاملا آزاردهنده است. سرفه همیشه نتیجه یک امر مسری نیست اما اغلب اطرافیان شما را نگران می‌کند که ممکن است میکروب را پخش کنید. حتی اگر در خانه تنها باشید، مقابله با سرفه هر چند دقیقه یک بار خسته‌کننده است. قبل از اینکه به سراغ شربت سرفه در کابینت داروها بروید، داروهای طبیعی زیادی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود علائم خود آنها را امتحان کنید.

اولین کاری که باید هنگام بروز سرفه انجام دهید، نوشیدن مایعات فراوان است. سرفه معمولا روشی است که بدن برای پاک کردن محرک‌ها از گلو و ریه‌ها انجام می‌دهد. نوشیدن مایعات مانند آب و آبگوشت می‌تواند به این روند کمک کند و مدت سرفه شما را کاهش دهد.

نوشیدنی های گرم مانند چای یا آبگوشت گرم حتی مفیدتر هستند. اگر چای گرم شما حاوی زنجبیل باشد به‌عنوان یک ضد احتقان طبیعی و ضد التهاب عمل می‌کند.

همچنین باید سعی کنید آرام باشید و به آرامی از طریق بینی نفس بکشید. این روش می‌تواند به شل شدن ماهیچه‌های گردن و توقف سریع سرفه کمک کند.

مانند شربت سرفه، قطره‌های سرفه به عنوان راهی برای کاهش سرفه و تسکین سایر علائم سرماخوردگی تبلیغ می‌شود. در حالی که نباید آنها را یک درمان معجزه‌آسا در نظر گرفت اما قطره‌های سرفه می‌توانند تا حدودی در حین بروز سرفه تسکین‌دهنده باشند.

آبنبات‌های سرفه با تولید بزاق در دهان و روان‌ کردن گلو عملکرد بهبود سرفه دارند. شما می‌توانید با مرطوب نگه داشتن گلوی خود به روش‌های دیگر مانند استفاده از مرطوب‌کننده‌های دهان یا دوش آب گرم شاهد تاثیر مشابهی باشید.

اگر به دلیل سرماخوردگی سرفه دارید، برخی از قطره‌های سرفه حاوی مواد دیگری هستند که می‌توانند علائم ناخوشایند سرماخوردگی را نیز تسکین دهند. برخی از آنها حاوی منتول هستند که ماده‌ای است که اثر خنک‌کنندگی دارد و می‌تواند به‌طور موقت گلودرد را تسکین دهد. سایر قطره‌های سرفه ممکن است حاوی موادی مانند روی، آقطی یا ویتامین C باشند که قابلیت تقویت سیستم ایمنی شما را دارند.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر