|
کدخبر: 252082

استقبال چشمگیر مسافران نوروزی از اماکن تاریخی فارس

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از بازدید بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی این استان در ایام نوروز خبر داد.

سید موید محسن نژاد اظهار کرد: براساس آمار رسمی از ۲۷ اسفندماه تا پایان روز دهم فرودین‌ماه یک میلیون و ۳۰۳ هزار و ۸۰۳ گردشگر از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس بازدید کرده‌اند.

به گفته وی حافظیه با بیش از ۳۷۶ هزار بازدیدکننده در صدر بازدیدها قرار دارد و بعد از آرامگاه حافظ به ترتیب مجموعه جهانی تخت جمشید با بیش از ۲۴۷ هزار بازدیدکننده، آرامگاه سعدی با بیش از ۲۲۰ هزار بازدیدکننده، ارگ کریم خان زند با بیش از ۱۳۱ هزار بازدیدکننده و پاسارگاد با بیش از ۱۲۴ هزار بازدیدکننده بیشترین بازدید را در بین آثار تاریخی استان فارس داشته‌اند.

محسن نژاد افزود: از ۲۷ اسفندماه تا پایان روز دهم فروردین‌ماه در مجموع ۲ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۹۲۵ نفر در استان فارس اقامت داشتند و این آمار مربوط به مراکز اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، بوم‌گردی، مهمانپذیر، اقامتگاه سنتی، مجتمع گردشگری، منازل استیجاری، چادر و کمپ مسافرتی، مهمانسراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی، سالن‌های ورزشی و مدارس است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی فارس همچنین گفت :نزدیک به ۵۰ درصد ترددهای جاده‌ای این استان مربوط به خودروهای غیربومی است و ۶۹ درصد از مسافران بین یک تا سه روز در فارس اقامت داشته‌اند.

وی اظهار داشت: بیشترین مسافران نوروزی به استان فارس به ترتیب از استان‌های تهران، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی بوده و مقصد عمده استان فارسی‌ها در نوروز نیز استان‌های بوشهر، اصفهان، هرمزگان و قم است.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها