|
کدخبر: 248736

۷ درصد مردم هنوز دز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز ۹۳ درصد مردم دز اول و ۸۴ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند.

۹۳ درصد مردم دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده انددکتر بهرام عین‌اللهی با اشاره به تزریق ۱۴۳ میلیون دز واکسن کرونا در کشور گفت: تا به امروز ۹۳ درصد مردم دز اول و ۸۴ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: قطعا این میزان واکسیناسیون با توجه به موج اُمیکرون نقش بسزایی در کاهش بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی داشته است و اگر در این سطح واکسیناسیون انجام نمی‌شد آمارها بالاتر می‌رفت.

وی در پاسخ به این سوال که آخرین آمار در خصوص بستری‌ها و فوتی‌های واکسن زده‌ها و واکسن نزده‌ها چه میزان است؟، گفت: آمار رسمی ما نشان می‌دهد ۹۰ درصد بیمارانی که در بیمارستان‌ها فوت کرده‌اند بیمارانی هستند که واکسن نزده‌اند و ۱۰ درصد مابقی هم مربوط به افرادی است که واکسن زده‌اند اما بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت یا ضعف سیستم ایمنی بدن داشته‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به اینکه شیوع بیماری کرونا تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: کرونا یک گرفتاری جهانی است و درباره اینکه این بیماری تا چه زمانی ادامه دارد، دانشمندان هنوز به نتیجه نرسیده‌اند و ما باید در برابر آن خود را مقاوم کنیم و بنابر آخرین نظرات سازمان بهداشت جهانی کرونا تا سال آینده وجود دارد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر