|
کدخبر: 234105

واکسن مناسب برای تزریق دز سوم کدام است؟

با شیوع اومیکرون در کشور، مقامات بهداشتی بر تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید دارند. کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: «اینکه دوز سوم مانند دزهای اول یا متفاوت از آن‌ها باشد هر دو از نظر علمی مورد تأیید است.»

جامعه واکسن مناسب برای تزریق دز سوم کدام است؟

با افزایش شیوع اومیکرون، سویه جدید کرونا در ایران و کشورهای دیگر تاکید مقامات بهداشتی بر این است که افراد برای تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند. اما واکسن‌های مناسب برای دز سوم واکسن کرونا کدام است؟

حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا آذر ماه هم از موافقت کمیته علمی کرونا با تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بیشتر از ۱۸ سال در کشور خبر داد. اما برخی در انتخاب دز سوم واکسن کرونا تردید داردند. برای آنها سوال است که واکسن‌های مناسب برای دز سوم واکسن کرونا کدام است و چه واکسنی بزنند ایمن‌تر می‌شوند؟

کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: «اینکه دوز سوم مانند دزهای اول یا متفاوت از آن‌ها باشد هر دو از نظر علمی مورد تأیید است.»

او گفت: «بر اساس دستورالعمل اعلام شده از سوی وزارت بهداشت برای تزریق دز یادآور، کسانی که در نوبت اول و دوم، اسپوتنیک‌وی، سینوفارم، آسترازنکا و کووایران برکت تزریق کرده باشند، بهتر است دز سوم را هم از همان نوع اول تزریق کنند. البته با توجه به واردات کم بهارات و اسپوتنیک‌وی، واکسن‌های آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس به عنوان دز سوم در نظر گرفته شده است.»

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها