|
کدخبر: 229735

مجازات ۵ مرحله ای کارمندان واکسن نزده اعلام شد

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: پنج مرحله مجازات در ادارات برای کارمندانی که واکسن نمی زنند از سوی سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شده است که از مرخصی اجباری تا انفصال خدمت را شامل می‌شود.

جامعه مجازات ۵ مرحله ای کارمندان واکسن نزده اعلام شد

محسن فرهادی تصریح کرد: در ادارات دولتی کمتر مشکل داریم. بالای ۸۰ درصد کارمندان دستگاه‌های دولتی واکسینه شده اند. نگرانی ما در بخش خصوصی است. زیرا به صورت دوره‌ای مجبوریم بازدید کنیم و در برخی شرکت‌ها حریم خودشان را دارند. دو راه وجود دارد، یکی اینکه خودمان سر بزنیم، یا افراد نسبت به‌عدم رعایت پروتکل‌ها شکایت کنند یا کانون بیماری در شرکتی ایجاد شود. 

فرهادی گفت: از روز ۲۱ آذر طرح مدیریت هوشمند کرونا آغاز شده است که از پنج فاز دو فاز آن اجرا شده است و فاز چهار و پنج هم امیدواریم تا دو هفته آینده رو به اتمام باشد. 

او افزود: پنج مرحله مجازات در ادارات برای کارمندانی که واکسن نمی زنند از سوی سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شده است که از مرخصی اجباری تا انفصال خدمت را شامل می‌شود. ادعا نمی‌کنیم که صددرصد اجرا می‌شود اما در دست انجام است. ضمن اینکه ناظر هر اداره معاونت توسعه و نیروی انسانی آن است که برای پرسنل خودش باید کنترل‌ها را انجام دهد. وزارت بهداشت هم ناظر عالی است. این طرح بزرگ است و به صورت تدریجی گسترده خواهد شد.

فرهادی گفت: در وسایل حمل و نقل تهران در ساعت‌هایی تراکم داریم و حتی تراکم چهره به چهره می‌شود. در برخی از مشاغل شاغلین باید هوشیار باشند و یکی از پرخطرترین مکان‌ها تاکسی‌ها هستند. تلاش می کنیم بستر سامانه مسافرین و راننده را فراهم کنیم که هردو طرف متوجه شوند طرف مقابل واکسن زده است یا خیر. البته کنترل تاکسی‌های گردشی سخت است. با این وجود کنترل واکسیناسیون راننده راحت‌تر است و با کد ملی می توان فهمید راننده واکسن زده است یا خیر. 


 

منبع: ایسنا

ارسال نظر