|
کدخبر: 217696

واکسن نزده ها غیبت میخورند

احمد وحیدی، وزیر کشور روز گذشته در پایان جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه مروری بر دستورالعمل‌هایی که بر اعمال مدیریت هوشمند بیماری کرونا اعمال خواهد شد داشتیم تا اطمینان حاصل شود که این دستورالعمل‌ها صحیح، دقیق و بدون مشکل هستند.

جامعه واکسن نزده ها غیبت میخورند

وزیر کشور ادامه داد: در اجرای طرح هوشمند کنترل بیماری کرونا کسانی که دو دز واکسن را نزده باشند باید تست PCR بدهند که این موضوع هزینه در بر دارد. بنابراین تلاش بیشتری انجام خواهد شد تا سرعت واکسیناسیون بیشتر شود. همچنین وی گفت: افرادی که ۲ دز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند پس از اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا دچار مشکل می‌شوند و باید تست‌های پی‌سی‌‌آر منفی ارائه کنند.

انفصال از خدمت در انتظار واکسن نزده‌ها

از سوی دیگر به گزارش میزان، محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: از ابتدای آذرماه، کلیه کارکنان دولت و موسسات دولتی که واکسن نزده باشند از حضورشان در محل کار جلوگیری می‌شود و در این صورت مرخصی بدون حقوق به آنها داده می‌شود و اگر ادامه پیدا کند غیبت خواهند خورد. در مرحله سوم هم پرونده‌های‌شان به هیات‌های بدوی تخلفات کارکنان دولت برای انفصال از خدمت یک ماهه ارجاع خواهد شد. او که با یکی از بخش‌های خبری صداوسیما گفت‌وگو می‌کرد، افزود: از روز اول آذر، تمامی کارکنان دولت و موسسات دولتی موظفند که با تزریق هر دو دوز واکسن کرونا بر سر کار حاضر شوند.

آغاز تزریق واکسن کرونای اسپایکوژن

هاله حامدی‌فر، مدیرعامل شرکت تولید‌کننده واکسن اسپایکوژن گفت: ۶ میلیون دز واکسن

اسپایکوژن را یک ماه زودتر از موعد قرارداد به وزارت بهداشت تحویل دادیم و همچنین واکسن اسپایکوژن تاکنون در تهران و سایر استان‌ها توزیع شده است.

مرگ کرونایی ۱۳۵نفر دیگر

اما براساس اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه‌روز گذشته ۱۳۴ بیمار کووید-‌۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند. همچنین در این بازه زمانی ۶ هزار و ۴۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۵۳ نفر از آنها بستری شدند.

 کاهش مراجعات به مراکز واکسیناسیون

همزمان عصر ایران به نقل از روزنامه اعتماد در گزارشی از کاهش مراجعات به مراکز واکسیناسیون خبر داده است. در این گزارش آمده است: مرور آمارهای وزارت بهداشت، نشان می‌دهد که ظرف هفته‌های گذشته، مراجعات برای تزریق نوبت اول واکسن کووید-۱۹ در کشور کاهش یافته است. کاهش مراجعات برای دریافت دز اول واکسن کووید-۱۹ در کشور در حالی است که هنوز بیش از ۳۵ درصد جمعیت کشور، دز اول واکسن را نزده‌اند.

تزریق واکسن در مرز ۱۰۰ میلیون دز

درهمین حال بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته ۵۸۵ هزار و ۵۷۶ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. به گزارش «ایسنا» و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تا کنون ۵۵ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۲۸۸ نفر دز اول، ۴۳ میلیون و ۲۴ هزار و ۹۰۲ نفر دز دوم و ۶۰۴ هزار و ۹۹۵ نفر نیز دز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده نیز در کشور به ۹۹ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۸۵ دز رسید.

بی‌توجهی سیستان و بلوچستان به واکسیناسیون

سید‌مهدی طباطبایی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای برنامه واکسیناسیون کرونا تا کنون در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش از ۶۶۷ هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است و پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالای ۱۸ سال به حدود ۶۶ درصد رسیده است که از این تعداد ۴۱ درصد ۲ دوز واکسن را دریافت کردند. وی ادامه داد: با وجود اینکه بیش از ۱۰ ماه از برنامه واکسیناسیون می‌گذرد، حدود بیش از نیم میلیون نفر از هم‌استانی‌ها برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکرده‌اند و حدود یک میلیون نفر دز دوم واکسن خود را دریافت نکردند.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها