|
کدخبر: 228042

مردم این کشور کرونا ندارند!

رئیس جمهور ترکمنستان گفت: همکاری «عشق‌آباد» با سازمان بهداشت جهانی ادامه دارد اما در این کشور بیماری کووید-۱۹ وجود ندارد.

«قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان از عدم وجود بیماری کووید-۱۹ در این کشور خبر داد.

رئیس جمهور ترکمنستان در نشست هیات دولت گفت: اقدامات پیشگیرانه در کشور در حال انجام است و همکاری با سازمان جهانی بهداشت ادامه دارد.

وی تاکید کرد: اکنون می توان گفت که در نتیجه این کار گسترده در ترکمنستان هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا شناسایی نشده است.

بردی محمداف و دیگر مقامات ترکمنستان ماه‌ها است که به طور مستقیم عدم وجود ویروس کرونا در ترکمنستان را اعلام کرده اند.

اما سازمان بهداشت جهانی اخیراً آشکارا در مورد عدم وجود بیماری همه گیر در ترکمنستان ابراز تردید کرده است.

در اوایل ماه نوامبر، «کاترین اسمالوود»، نماینده ارشد اورژانس سازمان جهانی بهداشت که رهبری هیئتی را در سفر تابستان سال جاری به ترکمنستان داشت، گفت: بعید است که ترکمنستان عاری از عفونت باشد.

و در تاریخ یکم دسامبر، پس از بازدید دومین ماموریت سازمان جهانی بهداشت از این کشور، سازمان مذکور از مقامات ترکمنستان خواست تا تلاش ها را برای شناسایی کرونا افزایش دهند.

بیانیه «بردی محمداف» در نشست اخیر را می توان پاسخی به این فراخوان دانست. رئیس جمهور ترکمنستان با تأیید آمادگی خود در جهت مبارزه با انتقال عفونت، خاطرنشان کرد: اهمیت پیشگیری از یک بیماری همه گیر را درک می‌کند.

وی به ویژه از خطر سویه جدید امیکرون خبر داد و از تشدید اقدامات کنترلی هنگام جابجایی کالاهای مختلف از جمله مواد غذایی از مرزهای کشورهای دیگر خبر داد و تاکید کرد که مواد غذایی نباید وارد ترکمنستان شوند.

 این واقعیت که در حقیقت ویروس کرونا تقریباً همزمان با سایر کشورهای جهان، یعنی در بهار سال ۲۰۲۰ وارد ترکمنستان شده است، مدتهاست که تردید وجود ندارد. منابع متعددی گزارش می دهند که شهروندان این کشور به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست می دهند.

«یاشیگلدی کاکایف»، مشاور رئیس جمهور ترکمنستان در میان کشته شدگان در همان ابتدای همه گیری است و اخیراً در سپتامبر ۲۰۲۱ تأیید مرگ دو کارمند در یک مدرسه عشق آباد به طور همزمان وجود داشت.

اما به گفته رئیس جمهور ترکمنستان هنوز هیچ ویروس کرونا در کشور وجود ندارد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها