|
کدخبر: 227115

بازگشت دوباره محدودیت های کرونایی و دورکاری کارمندان

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید مراقب اُمیکرون بود، گفت: دولت محدودیت ها را برگردانده و دوباره دورکاری را مدنظر قرار دهد. باید با سویه جدید کرونا هوشمندانه و آگاهانه برخورد شود و جان مردم بازیچه تصمیمات غیرمنطقی و غیرعلمی قرار نگیرد.

جامعه بازگشت دوباره محدودیت های کرونایی و دورکاری کارمندان

محمدعلی محسنی بندپی اظهار کرد: از زمانی که کرونا وارد کشور شد شاهد ۵ پیک در کشور بودیم که مردم و نظام سلامت را با مشکلاتی مواجه کرد. اکنون سویه اُمیکرون وارد کشور شده است که از آن خبرهای بدی به گوش می رسد.

وی افزود: طبق گزارش ها میزان سرایت پذیری اُمیکرون در برابر سویه دلتا پنج برابر است که این به معنای ایجاد مشکلاتی برای نظام سلامت خواهد بود. از طرف دیگر متأسفانه اُمیکرون کودکان را هم درگیر می کند که چنین موضوعی به این شدت در سویه های قبلی کرونا وجود نداشت و اگر هم بود به ندرت دیده می شد.

بندپی اضافه کرد: درباره اُمیکرون گفته می شود که قدرت سرایتش با سویه های قبلی قابل مقایسه نیست لذا در مواجهه با این ویروس نباید سیاست های صفر و صدی را در پیش گرفت یعنی نه محدودیت مطلق و نه آزادی مطلق؛ خیلی از امورات را می توان از طریق فضای مجازی پیش برد. در حال حاضر ادارات به صورت صددرصدی کار می کنند که آن ها باید حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد به صورت مجازی شوند تا با عدم تجمع کارکنان در ادارات سرایت پذیری کاهش پیدا کند. این روند را باید تا زمان از بین رفتن کرونا در پیش گرفت گرچه در جهت افزایش بهره وری می توان دورکاری را بعد از کرونا هم ادامه داد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به باز شدن مدارس گفت: در اغلب مدارس پروتکل ها رعایت نمی شود و شست و شوی دست و ماسک زدن جدی گرفته نمی شود. در سفرها هم محدودیت ها برداشته شده و مردم به راحتی تردد می کنند. شاهد دورهمی ها به روال قبل کرونا اعم از عروسی، ختم و عزا، کنفرانس ها و همایش ها هستیم. گویی کرونا اصلا وجود ندارد. حال اینکه هنوز کرونا از دنیا نرفته و نباید محدودیت ها به صورت کامل برداشته شود.

وی با اشاره به مراسم شب یلدا گفت: فردا شب، شب یلدا است. از مردم خواهش می کنیم تا جای ممکن از دورهمی پرهیز کنند. اگر قرار به برگزاری مراسم یلدا هم است، با تعداد کم و فاصله گذاری و ترجیحا در فضای باز باشد تا شاهد موج دیگری از ویروس کرونا و از دست دادن جان عزیزانمان نباشیم.

محسنی بندپی با تأکید بر اینکه باید مردم و دولت از پیک پنجم کرونا درس می گرفتند، گفت: پیک پنجم نشان داد که ویروس کرونا با کسی شوخی ندارد و اگر بی احتیاطی شود خیلی راحت جان ما و عزیزانمان را می گیرد.

وی در پایان و در جمع بندی با تأکید بر اینکه باید مراقب اُمیکرون باشیم، گفت: دولت محدودیت ها را برگرداند و دوباره  آموزش مجازی را مد نظر قرار دهد. طبق گزارش ها اُمیکرون ظرف ۱۷ روز جمع کثیری را مبتلا می کند پس باید با این ویروس هوشمندانه تر و آگاهانه تر برخورد کرد و جان مردم بازیچه تصمیمات غیرمنطقی و غیرعلمی قرار نگیرد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر