|
کدخبر: 224656

امیکرون تا امروز چند نفر را کشته است؟

داده های موجود نشان می دهد در بین مواردی که در آنها به شدت بیماری اشاره شده، تمامی یا بی نشانه بوده اند یا علایم خفیفی داشته اند…

 از ۹ دسامبر تا ۱۰ دسامبر ۱۸۰ مورد جدید ابتلا به سویه امیکرون ویروس سارس-کو ۲ در اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا شناسایی شده تا تعداد موارد تایید شده به ۵۸۲ مورد برسد. به گزارش صدا و سیما به نقل از مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا، ابتلا به سویه امیکرون تا کنون در ۲۱ کشور حوزه اتحادیه اروپا تایید شده است. بیشترین تعداد موارد تایید شده، به ترتیب، مربوط به کشورهای دانمارک، نروژ و فرانسه است.

به گزارش این مرکز، اگرچه موارد گزارش شده ابتدایی، با سفر به خارج از اتحادیه مربوط بود، موارد گزارش شده جدید، به شکل روزافزونی، ناشی از شکل گیری خوشه ها و طغیانهای ناگهانی بیماری در کشورهای این حوزه است. تحلیل های اولیه نشان می دهد تنها ۱۳ درصد موارد تایید شده، موارد وارداتی یا مرتبط با سفر هستند.

در برخی کشورهای اتحادیه اروپا همچون بلژیک، دانمارک، فنلاند، اسپانیا و ایسلند، مواردی مشاهده شده که هیچ ارتباط اپیدمیولوژیکی با سفر به خارج اتحادیه اروپا ندارند. این مساله نشان می دهد احتمالا جریانهای انتقال ردیابی نشده بیماری در اتحادیه اروپا وجود دارد.

داده های موجود نشان می دهد در بین مواردی که در آنها به شدت بیماری اشاره شده، تمامی یا بی نشانه بوده اند یا علایم خفیفی داشته اند. تا کنون هیچ مرگی ناشی از ابتلا به این سویه گزارش نشده است. به گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا، ارزیابی این داده ها باید با احتیاط انجام شود زیرا تعداد موارد تایید شده بسیار کمتر از آن است که نشان دهد طیف عوارض بالینی اومیکرون با آنچه در سویه های پیشین بود متفاوت است یا نه.

تا کنون ۱۸۰۰ مورد تایید شده، در ۴۱ کشور خارج از اتحادیه اروپا از جمله هند ژاپن، اردن، کویت، لبنان، مالزیروسیه، عربستان سعودی، سوییس، تایلند، امارات متحده و انگلیس گزارش شده است.

در مجموع تا کنون ۲۳۸۲ مورد ابتلا در ۶۲ کشور جهان گزارش شده است. در این میان، انگلیس با ۸۱۷ مورد، بیشترین موارد تایید شده را دارد. آفریقای جنوبی، ۴۹۹ مورد تایید شده را گزارش کرده است.

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها