|
کدخبر: 225577

افزایش آمار بستری و مرگ و میر بر اثر شیوع اومیکرون

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که تعداد بیماران بستری شده و همچنین آمار مرگ‌و‌میر بر اثر شیوع سویه امیکرون افزایش خواهد یافت.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که انتظار می رود تعداد بستری شدگان در بیمارستان و جان باختگان ناشی از سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اُمیکرون افزایش یابد.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همینطور که تعداد مبتلایان سویه جدید ویروس کرونا افزایش می‌یابد، انتظار می‌رود تعداد افراد بستری شده و مرگ‌و‌میر [ناشی از کرونا] نیز افزایش پیدا کند».

سازمان جهانی بهداشت گفت که بسیاری از کشور‌ها هنوز ظرفیت تجزیه و تحلیل مداوم همه موارد ابتلا یا مرگ و میر‌ها را ندارند، بنابراین ارائه اطلاعات دقیق در مورد مرگ و میر مربوط به یک سویه خاص دشوار است؛ این سازمان در بیانیه خود افزود که انتظار می‌رود در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد شدت سویه امیکرون به دست بیاید. چرا که بین افزایش تعداد مبتلایان و افزایش تعداد موارد ابتلای شدید و مرگ و میر فاصله زمانی  به وجود خواهد آمد.

در این بیانیه آمده است که برای پیدا کردن درک بالینی بهتر نسبت به بیماری، لازم است اطلاعات بیشتری به دست بیاید. این سازمان کشور‌ها را تشویق کرد تا در زمینه جمع‌آوری و به اشتراک گذاری اطلاعات افراد بستری شده با هم همکاری داشته باشند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها