|
کدخبر: 223963

خطر شدید امیکرون برای کودکان

سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند با افزایش تست های کرونا در مدارس ، ماسک زدن ، توجه ویژه به واکسیناسیون ، تهویه هوا و آماده شدن برای دوباره آموزش از راه دور ، بیشتر از کودکان مراقبت کنیم.

در پی شیوع موج جدید همه‌گیری بیماری کووید۱۹ در اروپا، سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه خواستار محافظت بیشتر از کودکان شد که این بار بیشتر از دیگر گروه‌های سنی در معرض ابتلا به این بیماری قرار گرفته‌اند.

سازمان جهانی بهداشت در عین حال، همزمان با طرح این هشدار گزینه واکسیناسیون اجباری جمعیت را به عنوان «آخرین دستاویز» برای مهار موج جدید همه‌گیری کووید۱۹ مطرح کرده است.

دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت در این راستا از افزایش تست‌های کرونا در مدارس و توجه ویژه به واکسیناسیون دانش‌آموزان به عنوان دو راه‌کار موثر برای جلوگیری از تعطیلی بیشتر کلاس‌ها و بازگشت مجدد رویه آموزش از دور، نام برده است.

هانس کلوگ، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا روز سه‌شنبه در جریان یک کفرانس خبری مجازی ضمن اعلام مطلب یاد شده تصریح کرد: «استفاده از ماسک و وجود تهویه مناسب به همراه آزمایش‌های منظم باید در همه مدارس ابتدایی مد نظر قرار گیرد و برای واکسیناسیون کودکان نیز بهتر است در سطح ملی تصمیم‌گیری شود تا بتوان ایمنی مدارس را تقویت کرد.»

به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت ابتلا به بیماری کووید۱۹ در حال حاضر در همه گروه‌های سنی رو به افزایش است.

این سازمان متولی نظارت بر بهداشت و سلامت در جهان همچنین تاکید کرده است که بالاترین میزان ابتلا به بیماری فعلا در میان افراد ۵ تا ۱۴ سال دیده‌ می‌شود.

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا در این خصوص یادآور می‌شود: «امروز دیگر مشاهده این وضعیت که شمار ابتلا در کودکان خردسال دو تا سه برابر بیشتر از کل جمعیت است نادر و عجیب محسوب نمی‌شود.»

دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت سپس واکسیناسیون اجباری را که مد نظر برخی کشورها قرار گرفته آخرین راه حل برای مقابله با موج جدید همه‌گیری بیماری کووید۱۹ می‌داند و معتقد است تا زمانی که تمام گزینه‌‌های ممکن برای فراهم کردن زمینه افزایش نرخ واکسیناسیون مورد آزمایش قرار نگرفته نباید به سراغ آن رفت.

این سازمان بار دیگر ضمن ابراز نگرانی نسبت به شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون در جهان و شناسایی مواردی از ابتلا به آن در برخی کشورهای اروپایی خواستار مقابله جدی با گونه غالب کنونی موسوم به دلتا شده تا بدین ترتیب زمینه پیروزی برابر سویه امیکرون نیز در آینده نیز فراهم شود.

هانس کلوگ، مدیر دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت در این خصوص تصریح کرد: «سویه اومیکرون اکنون رو به افزایش است و توجه بیشتری را به خود جلب کرده، به همین دلیل ما حق داریم که نگران و محتاط باشیم؛ اما مشکل اصلی در حال حاضر دلتا است، شیوه مبارزه امروز ما با دلتا و مهار این گونه از ویروس کرونا سبب می شود که ما فردا برابر سویه اومیکرون نیز پیروز شویم.»

شرکت‌های آمریکایی و آلمانی فایزر و بیون‌تک پیش‌تر از پاسخ ایمنی بالای واکسن تولیدی خود نزد کودکان بالای پنج سال در برابر ویروس کرونا خبر داده بودند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر