|
کدخبر: 225222

ماجرای عرضه کله پاچه‌های فاسد در تهران

محمد رحمتی، رئیس روابط عمومی اداره دامپزشکی شهر تهران اظهار داشت: بیش از ۶ تن کله و پاچه گوسفندی منجمد از کارگاه‌های غیر مجاز در حاشیه پایتخت کشف و ضبط شد و دو واحد غیرمجاز نیز پلمب و متخلفان بازداشت شدند.

محمد رحمتی، رئیس روابط عمومی اداره دامپزشکی شهر تهران درباره مباحث مطرح شده مبنی بر کشف مقدار زیادی کله و پاچه گوسفندی فساد شده در تهران افزود: بیش از ۶ تن کله پاچه گوسفندی منجمد از کارگاه‌های غیر مجاز در حاشیه پایتخت کشف و ضبط شد و دو واحد غیر مجاز نیز پلمب و متخلفان بازداشت شدند.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق رسالت دامپزشکی و تأمین سلامت غذایی شهروندان از مزرعه تا سفره و طی بازدید از دو کارگاه نگهداری و عمل آوری غیر مجاز در اطراف تهران و با حضورماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت، بیش‌از ۶۰۰۰ کیلوگرم کله و پاچه گوسفندی منجمد و مقداری سیراب- شیردان که در شرایط بسیار نامناسبی عمل آوری، نگهداری و درسطح پایتخت توزیع می‌شد، کشف و ضبط شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه آلایش خوراکی دامی صرفاً بصورت تازه و با حفظ دما و شرایط نگهداری مناسب تنها ۴۸ ساعت مهلت مصرف دارد، گفت: متأسفانه شرایط بسیار نامساعد نگهداری و اجرای عملیات جداسازی مغز و زبان از کله‌ها که در شرایط بهداشتی بسیار نامناسبی انجام می‌شد باعث آلودگی و فساد کل محموله توقیفی شده بود که با هوشیاری کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی شهر تهران این محموله توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به یکی از سردخانه‌های امین اداره منتقل شد.

رحمتی ادامه داد: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ دستور قضائی این دو واحد توسط مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت پلمب و متخلفان جهت معرفی به مراجع قضائی بازداشت شدند.

وی به شهروندان توصیه اکید کرد که قبل از اقدام به تهیه هرگونه فرآورده خام دامی از بهداشتی و تحت نظارت سازمان دامپزشکی بودن محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل کنند و در هر کجا و هر زمانی که تخلفی در حوزه سلامت فرآورده‌های خام دامی مشاهده کردند مراتب را جهت پیگیری از طریق شماره ۶۶۵۹۱۰۰۵-۰۲۱ با دامپزشکی شهر تهران درمیان بگذارند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها