|
کدخبر: 222953

امیکرون به جان امریکا افتاد

انتشار گزارش ها مبنی بر افزایش ابتلا و شیوع کرونا با سویه جدید موسوم به «اومیکرون» در ۱۶ ایالت های آمریکا، اکنون تقاضا برای واکسن در این کشور افزایش یافته است.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت: آمریکایی ها از بیم شیوع ویروس امیکرون،  برای دریافت واکسن روی آورده و صف های طولانی را در مراکز بهداشت و درمانی ایجاد کرده اند.

این نشریه آمریکایی نوشت: تاکنون حداقل اومیکرون در ۱۶ ایالت آمریکا شناسایی شده است.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: بسیاری از مراکز درمانی و مقامات محلی اعلام کردند که شاهد  صف های طولانی  و همچنین تاخیر وقت های نوبت دهی، برای انجام واکسن کرونا را شاهد بوده و کارشناسان می گویند تمامی اینها ناشی از هراس افراد از شیوع سویه اومیکرون است.

این روزنامه آمریکایی نوشت: بنابر گزارش «مرکز کنترل و پیش گیری بیماری» آمریکا موسوم به (CDC)، میانگین تقاضای واکسن کرونا از نزدیک به یک میلیون دُز در روز در ماه اکتبر،  اکنون به میانگین روزانه  ۱.۵ میلیون دُز رسیده است، درخواست برای دریافت اولین دُز واکسن کرونا و زدن دُز سوم این واکسن درمیان آمریکایی ها افزایش نشان می دهد.

بنابراین گزارش «میچل روثهولز» (Mitchel Rothholz) از «انجمن داروسازان آمریکا» درباره  افزایش تقاضا برای دریافت واکسن کرونا که از بیم شیوع اومیکرون در آمریکا بوجود آمده به این نشریه آمریکایی گفت: آنچه که مردم باید به خاطر داشته باشند این است که ما با فشار  مواجه بوده و سامانه های  ارائه مراقبت های بهداشتی نیز  تحت فشار قرار گرفته اند.

نیویورک تایمز نوشت: به گفته این مسئول انجمن داروسان آمریکایی، اکنون مراکز درمانی و داروخانه ها  با توجه به افزایش درخواست واکسیناسیون، ناگزیر به ایجاد یک مدل نوبتدهی، به مانند آنچه در اوایل واکسیناسیون در آمریکا رخ داد، شده اند.

ایالت های بیشتری در آمریکا به اومیکرون آلوده می شوند

یو. اس. ای تودی، دیگر روزنامه آمریکایی نیز نوشت: از سیاستمداران تا مسئولان رده بالای بهداشت و درمان در آمریکا هرروز می شنویم که ایالت دیگر از ایالت های آمریکا به سویه اومیکرون آلوده شده و آنها دراین باره می گویند تنها چزی که می دانیم این است که پیشگیری به مانند کووید است.

یو. اس. ای تودی نوشت: با اعلام شناسایی اومیکرون در ایالت نیوجرسی، «فیلیپ مورفی» فرماندار این ایالت خواستار استفاده افراد از ماسک و رعایت «پیشگیری های شخصی» شد، اکنون سویه اومیکرون به ایالت پنسیلوانیا نیز رسیده است.

 روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال ۱۳ آذرماه  با گزارش داد: ویروس اومیکرون حداقل در ۱۰ ایالت آمریکا شناسایی شده و این ویروس از ایالت هاوایی تا نیویورک را شامل می شود.

این روزنامه آمریکایی می نویسد: با گذشت اندک زمانی بیش از یکهفته پس از اعلام خبر شیوع  اومیکرون سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی اکنون این ویروس جدید، در ایالت هایی همچون، مریلند، یوتا، میسوری، پنسیلوانیا، نیویورک، کلُرادو، مینه سوتا، کالیفرنیا، هاوایی و نبرسکا شناسایی شده است.

وال استریت ژورنال در گزارش خود  نوشته بود: با توجه به انجام ازمایش از افراد، انتظار می رود به زودی شناسایی و ابتلا به ویروس امیکرون در سایر ایالت های آمریکا نیز گزارش شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها