|
کدخبر: 222660

زمان حذف کامل دفترچه بیمه سلامت اعلام شد

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی حذف نسخ کاغذی، گفت: قانون مجلس شورای اسلامی مقرر کرده است که از ابتدای دی ماه سازمان‌های بیمه‌گر اجازه ندارند غیر از نسخ الکترونیک مبالغی به مراکز ارائه دهده خدمت پرداخت کنند.

جامعه زمان حذف کامل دفترچه بیمه سلامت اعلام شد

مهدی رضایی، گفت: ابتدا لازم بود بانک اطلاعات بیمه شدگان خود را در سامانه‌های خود کارسازی کرده و سپس بانک اطلاعات شرکای کاری و قوانین بیمه‌ای را در سامانه‌هایمان می‌آوردیم و نهایتا ایجاد پایگاه‌های برخط و حذف دفترچه‌های کاغذی و آغاز نسخه نویسی الکترونیک که از سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود در دستور کار بود.

وی افزود: اکنون با پیشرفت میانگین ۸۰ درصدی در نسخ تولید شده مربوط به بیمه سلامت در شرایط نسبتا خوبی قرار داریم و امیدواریم بتوانیم قانون مجلس را در موعد مقرر به سرانجام مطلوب برسانیم.

او تاکید کرد: قانون مجلس شورای اسلامی مقرر کرده است که از ابتدای دی ماه سازمان‌های بیمه‌گر اجازه ندارند غیر از نسخ الکترونیک مبالغی به مراکز ارائه دهده خدمت پرداخت کنند.

رضایی ادامه داد: فکر می‌کنم موضوع نسخ الکترونیک اصلاح ساختار خوبی است که در  حوزه سلامت ایجاد می‌شود و مخاطب آن همه ارکان نظام سلامت از جمله سازمان‌های بیمه‌گر هستند. آنچه که برعهده سازمان‌های بیمه‌گر بود حداقل در سازمان بیمه سلامت به آن پرداخته شد و شرایط نسبتا مطلوبی داریم اما باید سایر شرکا هم نقش خود را ایفا کنند.

 

ارسال نظر