|
کدخبر: 155654

بلاتکلیفی بیمه ‌شدگان با حذف دفترچه تامین اجتماعی

در حالی که طرح حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی از ابتدای اسفند در مراکز درمانی و داروخانه‌ها آغاز شده است که اجرای این طرح منجر به سرگردانی برخی از بیمه‌شدگان و افزایش نارضایتی بیماران شده است به‌طوری که برخی از مراکز از پذیرش بیماران خودداری می‌کنند.

بانک و بیمه بلاتکلیفی بیمه ‌شدگان با حذف دفترچه تامین اجتماعی

طرح حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی از ابتدای اسفند در مراکز درمانی، بیمارستانی و داروخانه‌ها در سطح کشور آغاز شده است و باوجود اینکه پیش از اجرای طرح، مسئولان سازمان تأمین اطمینان داده بودند که سازوکار لازم این طرح فراهم شده است اما با گذشت ۴ روز از اجرای این طرح، بیمه‌شدگان انتقادات زیادی به فرایند اجرای این طرح دارند.

در همین ارتباط برخی از درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها از پذیرش بیماران بیمه‌شده سازمان تأمین اجتماعی خودداری می‌کنند و عنوان می‌کنند که هنوز از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بستر طرح افزوده نشده‌اند و امکان ویزیت بیماران از طریق کارت ملی و بدون دفترچه تأمین اجتماعی فراهم نشده است!

همچنین در بسیاری از داروخانه‌ها در سطح شهر نیز صف‌های طولانی در ایام کرونا شکل گرفته است و مسئولان داروخانه‌ها نیز همانند مراکز درمانی اعلام می‌کنند که به آی‌پی سازمان تأمین اجتماعی متصل نشده‌اند و امکان اجرای طرح را ندارند؛ بنابر اعلام مسئولان داروخانه‌ها علی‌رغم پیگیری انجام‌شده از سوی آنها، بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی سازوکار اجرای طرح را فراهم نکرده است.

عدم پذیرش برخی بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی فقط به درمانگاه‌ها، مراکز درمانی و داروخانه‌ها منحصر نمی‌شود چرا که آزمایشگا‌ه‌ها نیز در این بخش، آمادگی پذیرش بیماران این سازمان را در طرح اشاره‌شده ندارند.

قطعی سیستم در فرایند نسخه‌پیچی، احراز هویت و استعلام‌سنجی یکی دیگر از مسائلی است که از سوی برخی از داروخانه‌‌داران و مراکز درمانی اجراکننده طرح حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی مطرح می‌شود و معتقدند که در فرایند اجرای کار با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند و در این بخش نیز به‌اذعان آنها، هیچ پشتیبانی از سوی سازمان تأمین اجتماعی صورت نمی‌گیرد!

همچنین بسیاری از پزشکان و داروخانه‌داران تمایل زیادی برای اجرای طرح دارند اما با این سبک و شیوه معتقدند که در این برهه، امکان اجرای کامل آن وجود ندارد و این طرح در ابتدا باید در مراکز ملکی تأمین اجتماعی طی چند سال برگزار شود تا پس از رفع نواقص در سایر مراکز درمانی اجرا شود.

 

منبع: بورسان
  • شهروند عضو بیمه ارسالی در

    با سلام باتوجه به اینکه عضو بیمه تامین ا جتماعی تماما ازقشر ضعیف وکارگر وکارمند ه ستند و زیر ساختهای نرم افزاری وسخت افزار ی و نیروی انسانی مطبها ی پزشکان و درمانگ اه و بیمارستان و داروخانه ها و پزشکان مخ صوصا در روستاها و شهرسنانها مهیاد نمی با شد مسولان بیمه تامین اجتماعی در این برهه . ودرزمان اشتباه محض است برای حذف دفترچ ه واگر هدف حذف تجمع مردم برای دریافت ویا تمدید دفترچه بود اینکار مردم و بلاخص پی ران و کارگران را دچا ر مشکلات. ووارد بیم ه شده گان به چالش جدید عدیده می کنید لدا مسولان تامین اجتماعی دراین شرایط کرونا و....مردم را بیش از این در تنگنا قرار ند هند و از تصمیم خود در حذف دفتر چه های بی مه حداقل شهرستانها وروستا ها مشمول حذف د فترجه قرار ندهند چونکه زیر ساخت مخابراتی . واینترنتی شهرستهانها و روستا ها بسیار ضعیفتر از ان است که فکر می کنند .

ارسال نظر